جشنواره ظهور , البرز " />

اجرای جشنواره استانی فصل انتظار در مدارس البرز

کرج - ایرنا - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت آغاز امامت حضرت ولیعصر (ع) ، جشنواره فصل انتظار 4 در مدارس این استان اجرا شد.
مسعود مهران نیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره با رویکرد مشارکت دانش آموزان در مباحث مهدویت با محوریت مربی مهدویت مدرسه انجام شد.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف ترویج و گسترش نام و یاد حضرت در مدارس البرز در حال اجراست ، خاطر نشان کرد: این جشنواره در ایجاد سبک زندگی مهدوی و تربیت نسل منتظر به ویژه در بین دانش آموزان و خانواده ها نقش دارد.
وی یاد آور شد: این جشنواره در 5 بخش که شامل مسابقه کتابخوانی ،تهیه روز نامه دیواری مهدوی،نقاشی مهدوی، حفظ دعای عهد و دلنوشته های مهدوی درسطح آموزشگاهی، منطقه ای و استانی با مشارکت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) به اجرا در آمد.
وی تعداد برگزیدگان را در این جشنواره از هر مدرسه در هر بخش یک نفر ذکر کرد و گفت: نفرات برتر این جشنواره مورد تجلیل قرار می گیرند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در قالب این جشنواره 20 اقدام فرهنگی -آموزشی نیز در مدارس این استان در حال اجراست.
مهران نیا دیدار با مراجع تقلید، برپایی نشست های معرفتی و پرسش و پاسخ به شبهات و سوالات مهدوی، سخنرانی ائمه جماعات مدارس، پخش کلیپ های مهدویت، توزیع سرود هماهنگ ابا صالح و امام مهربان و جشن امامت حضرت مهدی (عج) را از جمله اقدامات ویژه بزرگداشت امامت در البرز برشمرد.
وی از قرائت مقاله یا دلنوشته ، بیان سبک زندگی مهدوی و وظایف منتظران، خواندن دعای فرج و زیارت آل یس ، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی مهدوی و اردوهای زیارتی و آموزشی به مسجد مقدس جمکران به عنوان دیگر برنامه های البرز در بزرگداشت آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) در البرز یاد کرد.
وی تهیه نشریه دیواری در مدارس، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری، برپایی ایستگاه صلواتی، پیاده روی دانش آموزان از مدرسه به سمت یکی از متبرکه و مولودی خوانی نیز در برنامه های آعاز امامت حضرت ولیعصر (عج) در مدارس این استان گنجانده شده است.
مهران نیا تصریح کرد: اجرای برنامه متمرکز در بقاع متبرکه، تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیانی که نام هایی مانند نرگس و مهدی دارند ، فعالان مهدوی و مهدی یاوران و استفاده از فضای رسانه ای را از برنامه های دیگر البرز در بزرگداست آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) در مداس البرز عنوان کرد.
وی تاکید کرد: دانش آموزان و معلمان البرزی پس از اجرای برنامه های ویژه این ایام در مدارس ندای یا مهدی ادرکنی و ابا صالح المهدی (عج) سر دادند
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده:داریوش غفاری

نظر خود را ثبت کنید