رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شیراز:

‌جلب اعتماد مخاطب‌ از ابتدا یکی از اصول ‌ایسنا بوده است

  • تاریخ انتشار : 1396/9/14 ساعت : 10:19 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شیراز اعتقاد دارد که خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از گذشته‌ تاکنون یک منبع خبری و یک خبرگزاری قابل اعتماد در کشور بوده و هنوز هم از منابع خبری مورد وثوق است.

لیلا دودمان در گفت و گو با ایسنا، ضمن تبریک ایام میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام(ص)، حضرت امام صادق (ع)، روز دانشجو و سالروز تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) را تبریک گفت و افزود: جلب اعتماد مخاطب‌ یکی از اصول ‌ایسنا از ابتدای فعالیتش تاکنون بوده و در این زمینه هم به نظر می‌رسد موفق عمل کرده است.

دودمان اضافه کرد: با توجه به ماهیت وجودی ایسنا همین توقع نیز از این رسانه وجود دارد؛ اینکه خبر منتشر شده در ایسنا، خوب، موثق و کامل باشد؛ گاه خبری را حتی اگر سایر رسانه‌ها هم آن را انتشار داده باشند، افراد در ایسنا جست و جو می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه‌ی شورای اسلامی شیراز گفت: بسیاری از افراد اخبار مهم یا اخباری که در درستی آن تردید دارند را با مراجعه به ایسنا، جست و جو کرده و از درست بودن یا نبودن آن مطمئن می‌شوند.

دودمان با اشاره به سال‌های فعالیت ایسنا در عرصه اطلاع رسانی گفت: البته این خبرگزاری نیز با نوساناتی در سیاست‌های خبری خود همراه بوده، اما در برخی دوره‌ها، مطالب ایسنا بسیار تاثیرگذار، نقادانه، بدون رودربایستی و جریان‌ساز بود.

وی یکی از مهمترین  ویژگی‌های ایسنا را نسبت به دیگر رسانه‌های کشور، رعایت اصل بی طرفی و انتشار اخبار و رویدادها از زوایای خاص و بدون جهت گیری‌های مشخص بیان کرد‌.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شیراز، با بیان اینکه امروزه نوعی محافظه‌کاری در انتشار برخی مطالب ایسنا مشاهده می‌شود، گفت: البته عوامل مختلفی در پیش‌گرفتن چنین رویه‌ای می‌تواند تاثیرگذار باشد.

دودمان اعتقاد دارد که در دوره‌هایی ایسنا در فضای رسانه‌ای و عمومی کشور‌ جریان‌سازی‌هایی را انجام داده و تاثیرگذاری‌اش را اثبات کرده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شیراز همچنین گفت: رویکردهای کلان ایسنا نسبت به خبر و اطلاع‌رسانی منجر به این شد که در یک دوره زمانی محدود که اکثر رسانه‌ها محتاطانه در انتشار مطلب رفتار می‌کردند، به عنوان یک خبرگزاری صادق و بی طرف مورد توجه باشد و این موضوع برای این خبرگزاری مایه افتخار است‌.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید