اختراعات , مسابقات کره جنوبی , تله کابین " />

افتخار آفرینی جوان ساوجی در مسابقات بین المللی اختراعات کره جنوبی

  • تاریخ انتشار : 1396/9/12 ساعت : 21:48 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : علمی
ساوه - ایرنا - محمد جواد نوروزی دانشجوی جوان و مخترع ساوجی روز یکشنبه در سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی اختراعات به میزبانی کشور کره جنوبی موفق به کسب 2 مدال طلا شد.
وی که دانشجوی ترم اول کارشناسی رشته هتلداری دانشگاه علم و فرهنگ تهران است و هم اینک در کشور سئول پایتخت کره جنوبی به سر می برد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: علاوه بر کسب مدال طلای مسابقات برای اختراع تله کابین هوشمند و ایمن، مدال طلای دیگری را نیز به عنوان بهترین اختراع در این مسابقات کسب کردم.
نوروزی افزود: سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی اختراعات کره جنوبی با حضور 30 کشور جهان از جمله لهستان، مالزی، فرانسه، آمریکا، بوسنی و هرزگوین، آلمان و ایران از 30 نوامبر آغاز شد و امروز آیین اختتامیه آن با معرفی برترین های اختراعات جهان در مرکز نمایشگاهی شهر سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شد.
وی گفت: در این دوره از مسابقات مخترعان کشورهای شرکت کننده با بیش از 620 اختراع حضور داشتند.
نورروزی اظهار کرد: این مسابقات با حمایت فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA)، سازمان مالکیت فکری ملل متحد (WIPO) و سازمان پیشرفت اختراعات و نوآوری های کره جنوبی (KIPA) برگزار شد.
وی حضور پررنگ و مشارکت گسترده شرکت های دانش بنیان کره ای را نقاط عطف این دوره از مسابقات جهانی اختراعات برشمرد.
این جوان ساوجی در خصوص کابین اختراعی اش، اظهار کرد: در سال های اخیر مشکلات متعددی مانند آتش سوزی، سقوط و بی اطلاعی مرکز خدمات دهی از حضور و غیاب تله کابین ها در خدمات اتفاق افتاده که این معضلات عاملی شد که در قالب اختراع جدید این مشکلات را برطرف کنم تا اتاقک تله کابین به نحو مناسب و بر اساس خواسته مرکز سرویس دهی قابل تنظیم باشد.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای این اختراع، استفاده از نقطه «گرانیگاه متحرک و متغیر» است که برای عملیاتی شدن این نوآوری از خاصیت سیال بودن آب استفاده شده است.
وی توضیح داد: بدنه بیرونی اتاقک نیز در نمونه اختراعی جدید دارای کیسه هوا (ایربگ) است و در صورت برخورد با سطح زمین و به محض خروج از خط فعال شده و مانع از شکست بدنه و آسیب سرنشینان می شود.
نوروزی ادامه داد: بدنه این اتاقک با پلیمر پلی یوریا پوشیده شده است که خاصیت ضد آتش و السیسیته (ارتجاع و برگشت پذیری) بالا دارد.
وی ادامه داد: در نمونه ابداعی کابین ها سیستم اعلام حضور و غیاب مسافران با توجه به سنسور های به کار رفته در صندلی های اتاقک تله کابین تعبیه شده که باعث ایمنی مسافران و صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.
وی، وجود بسته کمک های اولیه ، پوشانده شدن پنجره ها با سلول های شفاف خورشیدی و استفاده سیستم های مانیتورینگ و تماس صوتی آن از این منبع انرژی با قابلیت شارژ را از دیگر ویژگی های تله کابین اختراعی خود عنوان کرد.
محمدجواد نوروزی ابراز امیدواری کرد: با حمایت مسئولان و دانشگاه علم و فرهنگ، این اختراع با تولید انبوه در خطوط تله کابین کشور وارد شود تا ضریب ایمنی مسافران و استفاده کنندگان از آن ها افزایش یابد.
بیش از 70 هزار جوان در ساوه وجود دارد که در این شاخص ساوه در رتبه دوم استان مرکزی قرار دارد.
53 درصد از جمعیت دانشجویی شاغل به تحصیل در دانشگاه های ساوه را جوانان بومی تشکیل می دهند.
346 هزار نفر از یک میلیون و 414 هزار نفری استان مرکزی را جوانان شامل می شوند.
/6013/6539 /خبرنگار:یحیی معماری***انتشاردهنده:مژگان حیدری

نظر خود را ثبت کنید