بهداشتی , وزیر بهداشت , مشهد " />

وزیر بهداشت: ادامه طرح تحول نظام سلامت ماموریت دولت دوازدهم است

  • تاریخ انتشار : 1396/9/15 ساعت : 13:28 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
مشهد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ادامه طرح تحول نظام سلامت ماموریت مهم دولت دوازدهم در این حوزه است.
به گزارش ایرنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح 160 پروژه بهداشتی و درمانی خراسان رضوی در مشهد افزود: امید است مشکلات مالی طرح تحول نظام سلامت و چالشهای موجود با تلاش های صورت گرفته و پیش بینی های لازم در تدوین بودجه رفع شود.
وی اظهار کرد: در دولت یازدهم اینگونه تبلیغ شد که گیرندگان خدمات طرح تحول نظام سلامت راضی بوده اما ارائه دهندگان آن یا همان جامعه پزشکی از این طرح راضی نیستند، در حالی که این عقیده اکثریت جامعه پزشکی نبوده است.
وی اظهار امیدواری کرد با رفع مشکلات و کاستی های موجود در تاخیر پرداختی ها شاهد افزایش رضایتمندی اعضای هیات علمی، پرستاران، ماماها، کارشناسان آزمایشگاهی و گروههای مختلف پزشکی باشیم.
وزیر بهداشت افزود: دانشگاههای علوم پزشکی کشور باید از حاشیه ها به دور بوده و با مدیریت شایسته از تمام توان و ظرفیت ها در اجرای بهتر طرح تحول نظام سلامت استفاده کنند.
وی با قدردانی از خدمات دکتر مهرابی رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دکتر دارابی برای پذیرش مسئولیت جدید این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی چهار سال گذشته از پرداختن به حاشیه و ورود به مباحث سیاسی پرهیز کرد و در مسیر ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی استان با حمایت استاندار به خوبی پیش رفت.
وی اظهار امیدواری کرد ادامه این راه برای تحقق برنامه های طرح تحول نظام سلامت در کلانشهر مقدس مشهد و استان خراسان رضوی طی دولت دوازدهم نیز دنبال شود.
دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: برج سپید و مجموعه زیبای چند منظور بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی مشهد در کشور منحصر به فرد است که در مدت زمان کوتاه و با هزینه کم احداث و به بهره برداری رسید و باید به عنوان الگو در اجرای طرحهای بهداشتی و درمانی در کشور مطرح شود.
وی با اشاره به سوء استفاده از طب سنتی از سوی برخی افراد افزود: طب سنتی میراث ملی این کشور است و فراگیر شدن و احیای این طب و عطاران قدیمی پیگیری می شود.
وی اظهار کرد: کج رفتاری و بد رفتاریهایی که هم اکنون برخی با حوزه طب سنتی دارند باید توسط دستگاه قضایی پیگیری و با آن برخورد قانونی شود و از سوی دیگر دلسوزان و دست اندرکاران حوزه طب سنتی نیز باید در این زمینه واکنش نشان دهند.
در این مراسم 160 پروژه بهداشتی و درمانی و برج سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز بهداشتی، درمانی، آموزشی و فرهنگی کشور به بهره برداری رسید.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3027 / 6053

نظر خود را ثبت کنید