امیرعبداللهیان , قدس , ترامپ " />

امیرعبداللهیان: قدس قبله نخست مسلمین جهان است

تهران - ایرنا - دبیرکل حمایت از انتفاضه فلسطین در واکنش به اظهارات و مواضع دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مورد قدس گفت: قدس قبله نخست مسلمین جهان است
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، حسین امیرعبدالهیان در کانال تلگرامی خود نوشت: بحران فلسطین تنها با پایان بخشیدن به اشغال رژیم نامشروع اسراییل خاتمه خواهد یافت.
امیرعبدالهیان با بیان این که بحث تشکیل دو کشور فلسطین و اسراییل به طور مردود است، افزود: سرزمین تاریخی و مادری فلسطینیان صرفا متعلق به مردم فلسطین است.
وی تاکید کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف بازی با آتشی است که بی تردید ترامپ قدرت تحمل آن را ندارد و نتانیاهو در آتش آن خواهد سوخت.
دبیرکل حمایت از انتفاضه فلسطین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و وحدت همه گروه های فلسطینی با قدرت حمایت می کند.
امیرعبداللهیان گفت: حماقت ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس منجر به شعله ور شدن آتش خشم انتفاضه جدید مسجدالاقصی می شود.
وی افزود: تداوم شهرک سازی صهیونیست ها، تلاش برای عادی سازی روابط سعودی، امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی و یهودی سازی قدس شریف سه عنصری است که صهیونیست ها برای تداوم بحران سازی در منطقه به کار گرفته اند.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی - نخستین قبله مسلمانان - را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهم ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون مجموعا 8 قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است.
شورای امنیت در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.
اقدام روز چهارشنبه ترامپ در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.
سیام**1751 ** 1418
تنظیم: خسرو محمدی ** ناشر: مریم برزآبادی

نظر خود را ثبت کنید