وزیرامورخارجه سابق لبنان , کنفرانس اسلامی , وحدت " />

وزیرخارجه سابق لبنان: باید بیداری جدیدی به ملت های مسلمان تزریق شود

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه سابق لبنان گفت: کشورهای جهان اسلام از یمن تا لبنان، سوریه و عراق همه از تروریسم ضربه خوردند ؛ بنابراین باید بیداری جدیدی به ملت های مسلمان تزریق شود.
عدنان منصور در حاشیه سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس تهران برگزار شد در مورد پیروزی نیروهای مقاومت علیه داعش و تروریسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدون شک پیروزی های جهان اسلام علیه داعش در سوریه و عراق صحنه جدیدی در تاریخ این کشورها گشود.
وی ادامه داد: گروه های تروریستی می خواستند حاکمیت سوریه و عراق را از بین ببرند و قصد تقسیم این کشورها را داشتند که این پیروزی ها به توطئه های تقسیم آنها پایان داد و صفحه جدیدی در پیروزی های محور مقاومت گشود.
وزیرامورخارجه سابق لبنان گفت: کشورهایی که با داعش همکاری داشتند از جمله رژیم صهیونیستی در نقشه تقسیم این کشورها نقش فعالی داشتند. این در حالی است که امروز مشاهده می کنیم محور مقاومت کنترل این مناطق را بدست دارد.
عدنان منصور افزود: در این پیروزی ها حشدالشعبی و ارتش عراق نقش عمده ای را ایفا کرده اند. محور مقاومت در آینده هم در این مناطق پیروزی های جدیدی بدست خواهد آورد و البته باید گفت که تهدیدات کشورهای خارجی و دشمنان همچنان ادامه دارد؛ بنابراین باید برای مبارزه با این تهدیدات تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای عراقی و سوری با کمک همپیمانان خود توانستند تلاش های گروه های تکفیری و داعش را به شکست بکشانند که باید تا ریشه کن کردن آنها ادامه پیدا کند.
وزیرامورخارجه سابق لبنان درباره برگزاری نشست ها و کنفرانس های اسلامی و تاثیر آن بر وحدت بین مسلمانان گفت: بدون شک برگزاری نشست ها و کنفرانس های اسلامی نقش زیادی در وحدت ملت های مسلمان دارد زیرا که آنها از فقر ، بی سوادی، کشتار داخلی نیروهای تروریستی متبلور در قالب داعش رنج می برند.
عدنان منصور افزود: باید در این نشست های اسلامی تصمیم قاطعی برای کمک به وحدت بیشتر کشورهای اسلامی گرفت. باید بیداری جدیدی به ملت های مسلمان تزریق شود.
وی تاکید کرد: جهان اسلام برای تحقق وحدت بیشتر و مبارزه با تهدیدات دشمنان جهان اسلام، باید در زمینه های سیاسی، نظامی و اقتصادی توسعه و رشد پیدا کند.
سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با شعار وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی روز سه شنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران) و 500 میهمان خارجی آغاز به کار کرد.این کنفرانس سه روزه است.
سیام**1058**خبرنگار: محمد افضلی

نظر خود را ثبت کنید