موسیقی , خانه موسیقی , حمیدرضا نوربخش " />

اهالی موسیقی ایران شامگاه 21 آذر گرد هم می آیند

تهران- ایرنا- مدیرعامل خانه موسیقی از گرد هم آمدن هنرمندان حوزه های مختلف موسیقی و آواز همزمان با جشن خانه موسیقی در شامگاه سه شنبه،21 آذرماه خبر داد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حمیدرضا نوربخش روز شنبه در یک نشست خبری افزود: همه ساله، جشن خانه موسیقی 9 مهرماه هم زمان با روز جهانی موسیقی برگزار می شد اما امسال به دلیل تقارن با ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا، زمان برگزاری این جشن جابجا شده و به مناسبت هجدمین سال تاسیس خانه موسیقی ایران به 21 آذرماه موکول شد.
وی با اشاره به اینکه در جشن خانه موسیقی سعی می کنیم که سخنرانی نداشته باشیم اظهار کرد: این جشن در واقع شب موسیقی است که اجراهایی مختلفی از سوی نوازنده ها و خواننده ها در تالار وحدت خواهیم داشت.
نوربخش ادامه داد: دو آلبوم در حوزه موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک به عنوان آلبوم سال معرفی می شود.
مدیرعامل خانه موسیقی با بیان اینکه 253 آلبوم موسیقی برای کسب عنوان آلبوم سال به خانه موسیقی ارسال شده است، ادامه داد: تاریخ انتشار آلبوم ها از تیر 94 تا تیر 96 بوده که از مجموع آلبوم های رسیده 179 آلبوم موسیقی ایرانی و 174 آلبوم نیز موسیقی کلاسیک بوده است.
وی گفت: اجراهای مختلفی از جمله حوزه موسیقی های نوایی کلاسیک و پاپ در جشن خانه موسیقی خواهیم داشت و موسیقی استعداد جوان نیز معرفی خواهد شد.
نوربخش در ادامه با بیان اینکه کانون های مختلف موسیقی در کشور تشکیل شده است، تصریح کرد: تاکنون فقط کانون خوانندگان پاپ تشکیل نشده و آن هم به دلیل مشغله های کاری خوانندگان این حوزه است.
وی از تدوین اساسنامه کانون خوانندگان پاپ خبر داد و ابراز امیدواری کرد که خوانندگان پاپ برای تشکیل این کانون گردهم آیند.
هوشنگ کامیکار استاد موسیقی نیز در این نشست گفت: از رسانه ها انتظار می رود در جهت تعالی و فرهنگ موسیقی تلاش بیشتری کنند.
وی تصریح کرد: هر جشن و کنسرتی که برگزار می شود رسانه ها باید این مراسم ها را آگاهانه تر وعلمی تر مورد بررسی قرار دهند.
میر زمانی رئیس هیات مدیره خانه موسیقی در این نشست رسانه ها را از بدنه موسیقی دانست و گفت: اکنون شرایط موسیقی خوب نیست و از رسانه ها می خواهیم که موسیقی کشور را بیشتر مورد بررسی و تحقیق قرار دهند.
وی با تاکید بر اینکه باید موسیقی ایرانی به نسل های آینده منتقل شود، افزود: در سنین نوجوانی و کودکی استعدادهای خوبی در حوزه موسیقی وجود دارد و ما باید بار سنگین موسیقی ایرانی را به نسل های آینده منتقل کنیم.
خانه موسیقی که در تاریخ شانزدهم مرداد 1379 به ثبت رسیده، یک تشکیلات صنفی غیردولتی و غیر سیاسی هنرمندان دست اندر کار موسیقی در رشته های مختلف است که به انگیزه حفظ ، گسترش، اعتلا، اشاعه و معرفی موسیقی و موسیقی دانان ایرانی بر مبنای اصول فرهنگی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده است.
این تشکل هنری، اهدافی همچون حفظ میراث هنری ایران در بخش موسیقی، ارتقای کیفی و رشد ارزش های معنوی موسیقی ایرانی مبتنی بر فرهنگ ملی، حمایت از حقوق قانونی و معنوی موسیقی دانان در نقاط مختلف ایران در زمینه های مختلف موسیقی، هدفمند کردن فعالیت های موسیقی دانان و هنرجویان ایرانی به منظور تداوم حضور سنن ملی موسیقی در جامعه، شناسایی و باروری استعدادهای هنری به منظور رشد کیفی موسیقی ایرانی و معرفی و عرضه موسیقی ایران به ملت های دیگر را دنبال می کند.
فراهنگ **1085** 9022**1055
خبرنگار : رقیه نوری**انتشار: زینب کارگر

نظر خود را ثبت کنید