اعزام گروه‌های جهادی گرگان به مناطق زلزله‌زده غرب کشور

مسئول بسیج سازندگی سپاه گرگان گفت: سپاه ناحیه گرگان در نخستین اعزام گروه‎های جهادی به مناطق زلزله‎زده کرمانشاه، شماری از بسیجیان را با مهارت‎های عمرانی، ساخت و ساز، تأسیسات در قالب گروه‎ جهادی شهید حججی به این مناطق اعزام کرد.

به گزارش ایسنا، «سلمان گرزین» در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: شمار این بسیجان 20 نفر بوده و به مدت 10 روز در منطقه سرپل ذهاب به فعالیت‎های عمرانی و خدماتی مشغول هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم نوع‌دوست استان گلستان به‌ویژه شهرگرگان پس از وقوع زلزله آمادگی خود را برای اعزام به مناطق زلزله‌زده و کمک به ساخت و ساز اعلام کردند.

گرزین خاطرنشان کرد: استقبال خوبی در این مسیر از سوی بسیجیان شاهد بودیم به گونه‎ای که بیش از درخواست ما ثبت‎نام برای اعزام در قالب گروه‎های جهادی اتفاق افتاد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه گرگان خاطرنشان کرد: سپاه ناحیه گرگان این آمادگی را دارد تا در صورت اعلام نیاز قرارگاه مرکزی سپاه نینوا استان گلستان هر تعداد نیرویی که مورد نیاز است را به منطقه زلزله‎زده کرمانشان اعزام کند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و مرمت 9 روستای زلزله‎زده کرمانشان به سپاه نینوا استان گلستان واگذار شده و هم‌اکنون این گروه‎ جهادی در حال ساخت سکوهای استقرار کانکس هستند.

گرزین با اشاره به این‌که برخی فعالیت‎های ترمیم و مرمت نیز از سوی بسیجیان در این روستاها انجام می‌شود، گفت: ما در بحث محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان گرگان فعالیت‎های متنوعی داشتیم و گروه‌های جهادی متشکل از 200 بسیجی را تاکنون به مناطق محروم اعزام کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه گرگان تصریح کرد: ساخت‎خانه محروم و تعمیر و مرمت خانه محروم و آبرسانی به روستای محروم و آموزشی و اعزام تیم‌های پزشکی از جمله خدماتی است که سپاه ناحیه گرگان در این اعزام‎ها ارائه می‎دهد.

وی افزود: ما بسیجیان آماده‌ایم برای حفظ اسلام و نظام و خدمت‌رسانی در هر منطقه که نیاز باشد وارد عمل شویم. یکی از مزیت‌های بسیج، انعطاف‌پذیری در مأموریت‌هاست یعنی یک بسیجی هم در بحث دفاعی و هم در بحث امدادی و کمک‌رسانی و خدمات‌رسانی این انعطاف را دارد که انجام وظیفه  کند.

گرزین یادآور شد: به همین منظور سپاه گرگان جهت کمک به مردم شریف زلزله‌زده در غرب کشور علاوه‌بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال آن، اقدام به اعزام گروه‌های جهادی به آن مناطق کرده است و این اعزام‌ها تا اتمام کامل خدمات‌رسانی به آن مناطق ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید