رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد

اتمام نیروگاه برق جهرم تا اواخر سال آینده

  • تاریخ انتشار : 1396/9/18 ساعت : 17:03 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: با راه‌اندازی سه واحد بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم، پایان سال 97 این نیروگاه کامل خواهد شد.

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از گفت‌وگو و جلسه با مدیرعامل بانک سپه(مهندس چقازردی)، مدیرعامل نیروگاه جهرم و کارشناسان دستگاه نظارت عالیه و شرکت توسعه‌ی انرژی متین، گزارش از روند اجرایی و پیشرفت پروژه ارائه شد.

او گفت: با توجه به راه‌اندازی بخش گازی نیروگاه در سال ۱۳۸۸ و تغییر مالکیت سیکل ترکیبی نیروگاه طی سالیان گذشته به‌علت عدم راه‌اندازی بخش بخار، حجم قابل توجهی از تولید جریان برق ناممکن بود.

رضایی افزود: با واگذاری نیروگاه به بخش خصوصی و آغاز فعالیت‌های بخش بخار با پیگیری‌های مستمر بنده و تلاش‌های مدیران ذی‌ربط و دستگاه نظارت و شرکت‌های تابعه پیش‌بینی می‌شود تا ۱۵ اسفندماه واحد یک بخش بخار وارد مدار و تا پایان سال ۹۷ به ترتیب واحدهای ۲ و ۳ راه‌اندازی و به شبکه‌ی سراسری برق کشور متصل شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نتایج این طرح گفت: با انجام این مهم، راندمان نیروگاه از ۳۲ به بیش از ۵۰ درصد خواهد رسید و از هدررفت حجم عظیمی از انرژی فسیلی جلوگیری می‌شود، ضمن این‌که ۴۸۰ مگاوات به ظرفیت اسمی نیروگاه اضافه خواهد شد که نتیجه‌ی آن بالارفتن توان تولید انرژی جنوب کشور، خصوصاً شهرستان جهرم و به‌دنبال آن جلوگیری از قطعی برق در ماه‌های گرم سال و پشتیبانی از صنایع فعال چون منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی، پتروشیمی، شهرک‌های صنعتی و... خواهد شد.

نماینده‌ مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این بخش از نیروگاه شامل سه واحد بخار هر یک به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است، افزود: آب مورد نیاز این بخش از طریق دو حلقه چاه که در فاصله‌ی ۱۵ کیلومتری نیروگاه در منطقه مخک واقع‌شده، تأمین می‌شود.

رضایی با بیان این‌که مسئولیت تأمین تولید و انتقال برق در حوزه جغرافیایی‌ فارس و بوشهر به عهده برق منطقه‌ای فارس است، گفت: با راه‌اندازی بخش بخار این نیروگاه ۴۵۰ مگاوات برق بدون استفاده از گازوئیل، تولید می‌شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به این‌که هم‌اکنون عمده‌ترین چالش صنعت برق، مسائل اقتصادی است، این صنعت را یک صنعت زیربنایی و زمینه‌ساز اشتغال دانست و گفت: با پیگیری‌های انجام شده حدود ۷۰ نفر نیروی بومی به‌صورت مستقیم و حدود ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در نیروگاه جهرم مشغول به کار شده‌اند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید