مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

بهره برداری از یک باند پل سوم بشار یاسوج تا پایان امسال

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک باند از پل سوم بشار تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی علیمردانی در بازدید از پروژه پل سوم بشار یاسوج به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: همه معارضات اجتماعی پروژه پل سوم بشار را برطرف کردیم.

وی بیان کرد: در این پروژه از سمت یاسوج تاکنون ۱۷ هزار مترمکعب خاکریزی و عملیات بتن ریزی، زیرگذر سمت یاسوج و یک پل ۳متری به طول ۸۰ متر صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عملیات خاکبرداری از سمت یاسوج در حال انجام است که بعد از اتمام عملیات خاکبرداری و برداشتن قالب های زیرگذر، قسمتی که آماده شده سریعا آسفالت می شود و مسیر عبوری را تغییر می دهیم که در این صورت جبهه کاری ما بازتر می‌شود.

علیمردانی تصریح کرد: در صورتی که شرایط مساعد باشد ان شاء اله بتوانیم تا پایان سال ۹۶ باند اول پل سوم بشار را به نحو مطلوب به بهره برداری برسانیم البته سعی می کنیم کیفیت فدای سرعت نشود.

همچنین حسن نوروزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حاشیه این بازدید گفت: پروژه پل سوم بشار یاسوج دغدغه نقدینگی ندارد و افتتاح این پروژه یک مطالبه اجتماعی است و باید هر چه زودتر یک باند آن که اولویت اول استان نیز است با رعایت نکات ایمنی و فنی افتتاح شود.

وی افزود: در سال ۹۶ به دلیل اهمیت این پروژه ، ۱۹ میلیارد تومان به پروژه پل سوم بشار یاسوج اختصاص یافت.

به گزارش ایسنا، شهر یاسوج یا همان "پایتخت طبیعت ایران" که یکی از قطب های گردشگری جنوب ایران محسوب می شود، به دلیل قرار داشتن در مرکز راه های ارتباطی میان استانهای اصفهان، یزد و فارس، خوزستان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری به کریدور شمال به جنوب معروف است اما تنها یک پل ورودی دارد.

شاید کمتر کسی از مردم شهر یاسوج و مهمانان و مسافرانی وجود دارد که به این شهر سفر کرده اند اما به ترافیک ورودی این شهر برخورد نکرده باشند. مردم بعلت ترافیک سنگین در برخی مواقع بیش از 30 دقیقه در ترافیک گرفتار می شوند که ماموران پلیس راهنمایی مجبور شدند خروج از شهر را برای کمربندی ساحلی و میدان معلم نوبتی کنند تا مردم کمتر با مشکل مواجه شوند.

پیش از این رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفته بود: تنها راه خروج از این معضل راه اندازی پل های جانبی این شهر و یا افزودن باند دیگری به این پل است.

سرهنگ "اسماعیل خوشوقت" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزوده بوذ: متاسفانه شهر یاسوج به دلیل اینکه از سمت بابامیدان و فارس تنها یک پل برای ورود و خروج دارد و عرض این پل کم است و اکثر پارکهای این شهر نیز در این ناحیه مستقر هستند، شاهد ترافیک سنگین در ورودی این شهر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرده بود: قرار شده است که خط برگشت پل سوم بشار تا شهریور ماه امسال راه اندازی شود که با راه اندازی این باند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد اگرچه فکر نمی کنم این وعده عملی شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید