مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

راه‌اندازی 53 کارگاه آموزش مهارتی برای کودکان خیابانی

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با هدف حرفه‌آموزی و ارتقای مهارت کودکان خیابانی و خانواده‌های آنها نسبت به راه‌اندازی 53 کارگاه مهارت‌آموزی اقدام کردیم. 

به گزارش ایسنا، بهزاد ستاری در نشست کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اردبیل اظهار کرد: ما با همکاری نهادهای مختلف نسبت به شناسایی و ساماندهی این کودکان که بیشتر در معرض آسیب و خطر هستند اقداماتمان را آغاز کردیم تا زمینه برای حمایت همه‌جانبه از آنها در همه بخش‌ها فراهم آید.

وی از اراده خدمات رایگان بهداشتی، درمانی، اشتغال، حوزه آموزش و سوادآموزی و ... به کودکان کار و خیابانی خبر داد و خاطرنشان کرد: در 9 ماهه امسال 126 کودک کار و خیابانی در سطح استان شناسایی و ساماندهی شده تا زمینه توان‌افزایی آنها در حوزه‌های مختلف فراهم آید.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه از این تعداد کودک کار و خیابانی 25 نفر به آموزش و پرورش معرفی شده‌اند تا از سواد و دانش کافی بهره‌مند شوند تصریح کرد: در کنار این کار ما موفق شدیم 53 کارگاه مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی را برای کودکان کار و خیابانی و خانواده‌های آنها دایر کنیم.

ستاری از همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف برای احداث و راه‌اندازی واحدهای مسکونی برای خانواده‌های کودکان کار و خیابانی خبر داد و اظهار داشت: ما نسبت به اعطای تسهیلات اشتغالزا برای خانواده‌های آنها و همچنین کمک‌های بلاعوض اقدامات خوبی را آغاز کردیم تا فرصت توانمندی این کودکان و خانواده‌های آنها فراهم آمده تا باردیگر در معرض آسیب و یا تهدید اجتماعی قرار نگیرند.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از این کودکان به دلایل مختلف توسط افراد خاص اجیر شده و به کسب درآمدهای هنگفت از راه‌های غیرمناسب برای این افراد مشغولند گفت: بهزیستی به تنهایی قادر نیست همه این کودکان را در نقطه به نقطه استان شناسایی و یا ساماندهی کند بلکه در این زمینه ضرورت دارد نهادهای مختلف به کمک بهزیستی بیایند تا با راه‌اندازی خانه‌های اسکان و تامین سرپناه برای این کودکان در کنار آموزش و سوادآموزی آنها فضای ارتقای توانمندی و مهارتشان نیز به خوبی فراهم آید.

ستاری ادامه داد: استان اردبیل جزو استان‌های کم‌آسیب در حوزه کودکان کار و خیابانی است ولی ما تلاش‌مان بر این است تا تعداد محدودی که در این زمینه با دغدغه و نگرانی روبرو هستند به نوعی مشکلاتشان را برطرف کنیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید