رشد 56 درصدی عملکرد تخلیه و بارگیری غیر نفتی در بنادر سیستان و بلوچستان

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاخص های عملیاتی از رشد مطلوبی برخوردار بوده، گفت: مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالای غیرنفتی تا پایان آبان ماه سال جاری با 56 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روند مطلوبی در حوزه کالای غیر نفتی داشته است.

به گزارش ایسنا-  بهروز آقایی افزود: کود و سموم شیمیایی، برنج،  شکر، لوازم خانگی و محصولات سبک و خرده بار  عمده  کالاهایی است که طی این مدت در بنادر چابهار تخلیه و بارگیری گردیده است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در ادامه گفت: چابهار یکی از بهترین نقاط ایران و جهان برای سرمایه گذاری است و موقعیت مناسبی در ترانشیپ، ترانزیت، واردات و صادرات کالا در کشور دارد.

وی با بیان اینکه در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بیش از 203 هکتار زمین جدید از دریا با استفاده از لایروبی استحصال شده است، گفت: دایک گذاری بیش از پنج کیلومتر، 60 هکتار بتن ریزی و تایل گذاری و تحکیم بستر، هزار و 650 متر موج شکن، ساخت هزار و 700 متر اسکله و 35 هکتار از محوطه کانتینری طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تایل گذاری و عملیاتی شده است.

آقایی خاطرنشان کرد: این بندر از قابلیت هرگونه عملیات بندری در حوزه های ترمینال کانتینری برخوردار است و علاوه بر ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری هشت و نیم میلیون تن با آماده شدن پسکرانه آن تا 15 میلیون تن ظرفیت ایجاد خواهد شد.


انتهای پیام

نظر خود را ثبت کنید