کلاهبرداری‌های میلیونی ۴۰ پسردخترنما از مردان

جوان آرایشگر که با همدستی ۴۰ پسردخترنما ازطریق شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام مردان هوسران را فریب داده و از آنها کلاهبرداری می‌کردند با ردیابی‌های ویژه پلیسی به دام افتادند.

ایران نوشت: پرونده این ماجرا ازچندی قبل و به دنبال طرح شکایت مردی در دادسرا، دردستورکار پلیس فتای استان خراسان‌ رضوی قرارگرفت.

شاکی به افسر تحقیق گفت: دو ماه پیش با دختری به‌طور اتفاقی در تلگرام آشنا شدم و ارتباط‌مان شکل گرفت. باهم گاهی تلفنی حرف می‌زدیم، اما اجازه نمی‌داد که حضوری همدیگر را ببینیم. در این مدت، او به عناوین مختلف ازجمله اینکه خودش یا اعضای خانواده‌اش بیمار شده‌اند یا اینکه با ماشین‌اش تصادف کرده، از من پول می‌گرفت.

در این مدت به‌خاطر علاقه‌ای که به او پیداکرده بودم، خواسته‌هایش را می‌پذیرفتم و هربار پولی به حسابش واریز می‌کردم. او در این مدت ۱۵میلیون تومان پول از من گرفت. تا اینکه چند روز پیش، یکباره ارتباطش را با من قطع و بعد از آن با شماره‌ای ناشناس پیامی برایم در تلگرام ارسال کرد که اگر از وی شکایت کنم، بلایی بر سرم می‌آورد که همانجا مطمئن شدم او کلاهبردار است.

با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری کلاهبردارناشناس ادامه یافت تا اینکه مأموران در جریان تحقیقات متوجه شدند فردی که شاکی را فریب داده و از او کلاهبرداری کرده، دختر نبوده؛ بلکه یک پسر است. با شناسایی پسر ۲۲ ساله که آرایشگر بود، وی با دستور قضایی بازداشت شد. متهم پس از انتقال به پلیس فتا ودربازجویی‌های تخصصی، راز کلاهبرداری‌های حرفه‌ای خود و ۴۰پسر دانش‌آموز یکی از دبیرستان‌های شهر مشهد را فاش کرد وبه کلاهبرداری‌های سریالی از مردان اعتراف کرد.

«دو ماه پیش یکی از دوستانم به آرایشگاهم آمد و در جریان حرف‌هایش گفت که با قراردادن عکس‌هایی ازدختران جوان و زیبا در گروه‌های تلگرامی یا اینستاگرام و با جا زدن خود به‌عنوان دختر، با مردان ارتباط دوستی برقرارکرده و با این ترفند، هزینه‌های شارژ تلفن‌ همراهش را تهیه می‌کند. من هم با شنیدن حرف‌های او وسوسه شدم و همین کار را چندبار انجام دادم.بعدهم برای اینکه ماجرا لو نرود، با همدستی تعدادی از پسران مدرسه‌ای که به محل کارم می‌آمدند، همین نقشه را به اجرا گذاشتیم.

چند نفر از آنها با جازدن خود به‌عنوان دختر در تلگرام و اینستاگرام، با مردان ارتباط برقرار می‌کردند و از آنها به عناوین مختلف پول می‌گرفتند.این درحالی بود که مردان گمان می‌کردند با یک خانم در ارتباط هستند. غافل از اینکه ما همه پسر بودیم. البته برای اینکه مردان به موضوع شک نکنند و بتوانیم به کلاهبرداری‌های سریالی‌مان ادامه دهیم، من از دختر مورد علاقه‌ام می‌خواستم که حرف‌های مختلفی را در قالب صدای ضبط شده برایم ارسال کند که ما همین صداها را برای مردان ارسال می‌کردیم و آنها مطمئن شده بودند که طرف مقابل‌شان یک دختر است.من و ۴۰دانش‌آموز مدرسه، با این شیوه ازچندین مرد کلاهبرداری کرده‌ایم.»

با اعتراف‌های جوان آرایشگر و به دستور سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس «فتا»ی استان خراسان‌رضوی، تحقیقات گسترده‌ برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای باند آغاز شد و مأموران موفق به شناسایی ۴۰پسر دانش‌آموز یکی از دبیرستان‌های شهر مشهد در این پرونده شدند. آنها پس از احضار به پلیس فتا، بازجویی شدند و اعتراف کردند هدف‌شان از این کار، فقط به‌دست آوردن پول و تفریح بوده است.

سردار قادر کریمی، فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی نیز در این‌باره گفت: با افشای این موضوع، چند نفر از دانش‌آموزان با مراجعه به مدیر مدرسه اعلام کرده‌اند که حاضرند پول‌های کلاهبرداری شده را پس بدهند. با این حال تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد. ضمن اینکه از مردم می‌خواهیم هنگام حضور در شبکه‌های اجتماعی، دقت لازم را داشته باشند و به‌راحتی فریب افراد را در فضای مجازی نخورند.


نظر خود را ثبت کنید