مدیرکل بهزیستی استان:

آمار معلولیت‌های مادرزادی در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد بالاست

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار معلولیت های مادرزادی و ارثی در برخی مناطق خاص این استان بالاست.

علیرضا موسوی امجد در گفت‌وگو با ایسنا افزود: 18هزار و 500 معلول در سطح این استان شناسایی شده است. تنها بیش از 6000 نفر از مجموع معلولان شناسایی شده استان با معلولیت شدید مواجهند که تحت پوشش این سازمان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تقریبا 3000 معلول با جراحات شدید در سطح استان پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی قرار دارند اما به صورت کلی همه 18هزار و 500معلول شناسایی شده استان از خدمات غیر مستمر بهزیستی استفاده می کنند.

موسوی امجد تصریح کرد: در خصوص حرفه آموزی و اشتغال معلولین یک سری کارها و اقداماتی در دست اجرا داریم و این موضوع مهمی است که باید از سوی سازمان ها و دستگاه‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در خصوص سهمیه 3درصد معلولان در استخدام و بکارگیری معلولان در ادارات و سازمانها ادامه داد: متاسفانه استخدام و آزمون استخدامی در اکثر دستگاهای دولتی استان طی چند سال اخیر صورت نگرفته به همین دلیل تعداد معلولان شاغل از سه درصد نیز کمتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آمار معلولیت های مادرزادی و ارثی در برخی مناطق خاص استان بالاست و چند معلولیتی نیز در این مناطق داریم که باید پس از غربالگری در این مناطق در زمینه بینایی، ژنتیک و مشاور های اقدامات لازم صورت گیرد تا آمار معلولیت در این مناطق کاهش یابد.

موسوی امجد اضافه کرد: از جمله کارهای صورت گرفته در زمینه پیشگیری از معلولیت در استان اجباری کردن مشاوره های ژنتیکی قبل ازدواج بوده است.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید