فعالیت های فرهنگی و هنری , مجمع خانه هنرمندان , شهردار تهران " />

شهردار تهران بر استفاده از ابزارهای هنری برای تقویت معارف دینی تاکید کرد

تهران - ایرنا - شهردار تهران، هنر دینی و مذهبی را از موضوعات مهم و موردتوجه مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: در این بخش تلاش می کنیم از ابزارهای هنری در راستای تقویت معارف دینی به خوبی استفاده شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در دیدار با مجمع خانه هنرمندان، افزود: مردمی کردن هنر یکی دیگر از نکات مورد توجه مدیریت شهری تهران است به نحوی که فضا را برای بهره مندی و لذت بردن عموم شهروندان از هنر باید فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه در بخش هایی هنوز شاهد وجود فاصله میان مردم و هنر هستیم و در بخشی هایی نیز این فاصله کاهش یافته، تصریح کرد: نباید به این موضوع دلخوش باشیم که عده ای فرهیخته از هنر استفاده می کنند، بلکه باید حوزه نگاه خود را برای استفاده عموم از مزایای هنر، وسیع کنیم.
شهردار تهران تصریح کرد: توجه به هنر باید به خاطر مردم باشد، چراکه شهر بدون هنر یک شهر مرده و خواب است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه جامعه هنری پایتخت یک جامعه موزاییکی است که از سراسر کشور جمع شده، گفت: 80 درصد محصولات فرهنگی و هنری کشور در تهران تولید و عرضه می شود.
نجفی تصریح کرد: شهرداری تهران در حوزه هنر 3 محور اصلی را دنبال می کند و برهمین اساس تولید و خلق آثار فاخر هنری در بخش محتوی، کالبد و فیزیک مورد توجه مدیریت شهری پایتخت قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه این مهم بدون کمک دولت میسر نمی شود، اظهار کرد: امکانات موجود در این بخش برای شهر تهران کافی نیست و به رغم محدودیت های مالی باید فضای هنری شهر، تغییر و توسعه داده شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران اعتقاد دارد خانه هنرمندان باید استقلال صنفی و تخصصی خود را حفظ کند، گفت: شهرداری داعیه تصدی گری ندارد و خود را خالق هنر نمی داند؛ بلکه خود را تسهیل گر کار می داند.
وی با تاکید بر اینکه خلاقیت هنرمندان می تواند در مسائل فنی راهگشا باشد، افزود: در بعضی موضوعات غیرهنری به دلیل دید متفاوت، هنرمندان پیشنهادات عمیق و راهگشایی نسبت به مهندسان ارائه می کنند.
نجفی در ادامه با اشاره به اینکه روح شهر بر جان و جسم آن مقدم است، گفت: شهر براساس روابطی که میان اجزا شهر و شهروندان وجود دارد، ساخته می شود و اینجا می توان نتیجه گرفت که یک شهر خشن، مهربان و یا اخلاقی است.
وی تاکید کرد: شخصیت شهر را رخدادهای فرهنگی و هنری می سازد و هویت شهر در آن متجلی می شود.
شهردار تهران اظهار کرد: هنر در زندگی فردی، اجتماعی و شهروندی نقش بسیار مهمی دارد و برای ارتقا جایگاه آن در زندگی شهروندان باید تلاش کرد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9353/1735**1625

نظر خود را ثبت کنید