رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی:

جهاد دانشگاهی می‌تواند تجارب مطلوبی را در حوزه مسئولیت اجتماعی رقم بزند

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: این نهاد با استفاده از ظرفیت های متنوع خود بویژه در حوزه آموزش و پژوهش از امکان ایجاد تجارب مطلوب در حوزه تحقق مسئولیت اجتماعی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، سیدجعفر نظامدوست در همایش مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت منطقه مرکزی و غرب کشور که به همت معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در پتروشیمی شازند در حال برگزاری است، افزود: عنوان مسئولیت اجتماعی در اواخر قرن بیستم در دنیا مطرح شد و به معنای مسئولیت شرکت ها و سازمان ها در قبال جامعه ای است که در آن مشغول به فعالیت و درآمدزایی هستند.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه بنگاه های اقتصادی در هر منطقه از منابع انسانی و اقتصادی و طبیعی استفاده می کنند، افزود: بنگاه های اقتصادی در قبال این استفاده مسئول ارائه خدمات هستند.

نظامدوست تصریح کرد: دنیای کسب و کار به نوعی در پی منافع سهامداران خود است در صورتی که باید به دنبال منافع خود و جامعه باشد، در واقع در دنیای امروز واحدها در حوزه کسب و کار علاوه بر کسب منافع برای خود باید جهت تامین منافع جامعه پیرامون خود نیز برنامه ریزی کرده و اقدام عملی انجام دهند .

وی مسئولیت اجتماعی را مولفه مهمی در جهان امروز عنوان کرد که کلیه شرکت ها و سازمان ها به دنبال تحقق آن هستند و بیان کرد: نهادهای قانون گذار و سمن ها نیز در پی نهادینه کردن قوانین مربوط به مسئولیت اجتماعی هستند و می توان در این راستا و در تدوین استراتژی مدیریتی و سازمانی از تجربه و طرح های موفق در حوزه مسئولیت اجتماعی بهره مند شد.

نظامدوست با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهادی علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی است که فعالیت‌های پژوهشی مؤثری را بویژه در حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی به انجام می رساند افزود: تفاهمات و قراردادهای خوبی با پتروشیمی در زمینه پژوهش و آموزش داریم و این امکان وجود دارد که در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز تجارب خوبی را با استفاده از ظرفیت های پژوهشی و آموزشی متعدد داشته و اهداف مشترکی را دنبال کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی پژوهش های موفقی را در کشور و استان دنبال می کند و در یکی از این اقدامات برای اولین بار در سطح استان در پی تاسیس پژوهشکده توسعه پایدار هستیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید