ابطحی:

تصمیم ترامپ نشان داد که آمریکا هم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصمیمی که ترامپ گرفت نشان داد که خودِ آمریکا هم کشوری به نام اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد، چراکه اگر اسرائیل کشوری مستقل و مشروع بود خودش پایتختش را اعلام می‌کرد و نمی‌گذاشت که پایتخت کشورش توسط دیگران تعیین شود.

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس، اظهار کرد: خداوند دشمنان مسلمانان را از احمق‌ها قرار داده است. تمام تلاش آمریکا در به وجود آوردن داعش و درگیری در منطقه این بود که فلسطین فراموش شود اما با دست خودشان کاری کردند که دوباره بحث فلسطین و مردم مظلوم آن در صدر اخبار قرار بگیرد که جای شکرش از  این نظر باقی است.

وی افزود: با تصمیمی که ترامپ گرفت نشان داد که خودِ آمریکا هم کشوری به نام اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد، چراکه اگر اسرائیل کشوری مستقل و مشروع بود خودش پایتختش را اعلام می‌کرد و نمی‌گذاشت که پایتخت کشورش توسط دیگران تعیین شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین این موضوع به خوبی جا افتاده است که اسرائیل کشوری جعلی است، اما اینکه این‌ها می‌توانند پایتخت اسرائیل را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کنند باید گفت بله می‌توانند، چراکه از وادادگی و بی‌عرضگی سران کشورهای عربی نهایت استفاده را می‌برند و این کار را انجام می‌دهند. مطمئن هستیم بدون مشورت با کشورهای عربی این تصمیم گرفته نشده است.

ابطحی تصریح کرد: مردم فلسطین که تاکنون به خود متکی بوده‌اند باید چهره واقعی عناصر خائن و منافق را بشناسند که این‌گونه به آرمان فلسطین ضربه می‌زنند. امیدواریم که با پیگیری انتفاضه نگذارند که این انتقال صورت بگیرد و مطمئناً به این سادگی‌ها هم نخواهد بود. روسای جمهوری قبلی آمریکا هم قصد داشتند سفارت آمریکا را به بیت‌المقدس منتقل کنند اما نتوانستند.

وی افزود: مسلماً افکار عمومی ملل مسلمان و آزادی خواهان دنیا به این سادگی‌ها اجازه چنین انتقالی را نمی‌دهند و این اولین درگیری و سراشیبی سقوط برای صهیونیست‌ها خواهد بود. رهبری به‌درستی فرمودند که رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده دیگر نخواهد بود. اسرائیل اتاقی شیشه‌ای است و باید بداند اگر سنگی می‌زند خودش بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای  اسلامی، خاطرنشان کرد: اسرائیل کشوری نیست که بتواند مقاومت را سرکوب کند. ممکن است در کوتاه مدت با خشونت اوضاع را کنترل کند اما در دراز مدت نمی‌تواند. اوضاع منطقه هم به‌گونه‌ای نیست که اسرائیل هر کاری بخواهد بتواند انجام دهد و خودشان گفته‌اند که در مرزهای اسرائیل محصورند و علی‌رغم این همه کمکی که به داعش و دیگران کردند، اما وضعیت مناسبی ندارند.

ابطحی گفت: جرقه‌های خشم در فلسطین باعث می‌شود که مهاجرت معکوس از داخل اسرائیل با سرعت بیشتری دنبال شود. شرایط در منطقه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است و درون خودشان هم اختلاف زیاد است. آن‌ها باید در حد توانایی‌شان آرزو کنند. امروز بهترین موقعیت است که فشار را بر اسرائیل و متحدانش وارد کنند تا از زیاده‌خواهی دست بر دارد.

وی ادامه داد: مردم فلسطین هم باید به ماهیت سران کشورهای عربی پی برده باشند و دیگر به دنبال طرح‌هایی مانند کمپ دیوید و اسلو نباشند. باید بدانند آن چیزی که با زور از آن‌ها گرفته شده است با قوت پس بگیرند. این آرمان چندان دور نیست.  

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید