معاونت فنی و فناوری‌های نوین انتقال خون آذربایجان غربی:

موردی از ایدز در اهداکنندگان خون استان طی سال جاری مشاهده نشده است

معاونت فنی و فناوری های نوین انتقال خون آذربایجان غربی گفت: مورد مثبتی از افراد مبتلا به ایدز در سالجاری در انتقال خون استان مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا خواجه نجفی در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل انتقال خون استان برگزار شد افزود: سازمان انتقال خون برای هر مراجعه کننده اهدای خون استاندارد های خاص خود را داشته و وظیفه اصلیش تامین خون سالم برای بیماران است و بدلیل وجود این حساسیت ها در 8 ماهه امسال در سازمان انتقال خون استان از بین اهداکنندگان مورد مثبت آلوده به ایدز نداشتیم.

وی به آمار افراد مبتلا به ایدز در کشور اشاره کرد و گفت:در سطح کشور 35 هزار نفر مبتلا به ویروس ایدز شناسایی شده و با احتساب نهفته بودن ویروس و عدم اطلاع افراد از آن پیشبینی می شود بیش از  100 هزار نفر در کشور مبتلا به این ویروس باشند.

خواجه نجفی در خصوص شناسایی و حمایت از افراد مبتلا به ایدز گفت: سیاست کشوری و دانشگاه های علوم پزشکی حمایت از افراد مبتلا به ایدز که چه بصورت خواسته و ناخواسته مبتلا به این ویروس شده‌اند و وزارت بهداشت، سیاست 90،90،90 را طرح ریزی کرده تا بر اساس آن در طول 4-3 سال آینده 90 درصد افراد مبتلا شناسایی، 90درصد را درمان و 90 درصد افراد را به حدی برساند که قابلیت انتقال نداشته باشند. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید