درخواست بازمانده بمباران اتمی هیروشیما از آمریکا و کره شمالی برای مذاکره و پرهیز از جنگ هسته‌ای

یک بازمانده بمباران اتمی هیروشیما از مقامات آمریکا و کره شمالی خواست تا برای پرهیز از یک جنگ هسته‌ای با یکدیگر مذاکره کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اکسپرس، ستسوکو تورلا زن 85 ساله ژاپنی که زمان وقوع حمله اتمی به هیروشیما تنها 13 سال داشته است خواستار مذاکره آمریکا و کره شمالی و پرهیز از جنگ هسته‌ای میان این کشورها شد.

وی که به طور مشترک با گروه «کمپین بین‌المللی حذف تسلیحات هسته‌ای» برنده جایزه صلح نوبل شده است، گفت: هیچ انسانی نباید رنجی را که ما هنگام بمباران هیروشیما کشیدیم تجربه کند. من عمیقا و به طور قوی از رهبران کره شمالی و آمریکا می‌خواهم که هیچ گاه از تصمیمات هسته‌ای استفاده نکنند و با یکدیگر مذاکره کنند.

خانم تورلا تاکید کرد: یک راه‌حل دیپلماتیک تنها راه است.

وی پس از آن این اظهارات را مطرح کرده است که درگیری‌های لفظی میان پیونگ یانگ و واشنگتن شدت یافته و دو طرف یکدیگر را تهدید به حمله هسته‌ای کرده‌اند.

کره شمالی برنامه‌های تسلیحاتی و موشکی و هسته‌ای را برخلاف انتقادات بین‌المللی دنبال می‌کند.

آمریکا و کره جنوبی نیز به تازگی یک مانور نظامی بسیار گسترده برای آمادگی و مقابله در برابر تهدید پیونگ یانگ برگزار کرده‌اند.

کره شمالی در 29 نوامبر 2017 یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرد که ادعا می‌کند می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد. واشنگتن در پاسخ تهدید کرد که اگر جنگی رخ دهد رهبری کره شمالی به طور کامل نابود خواهد شد.

آمریکا در حال حاضر 28 هزار و 500 نیروی نظامی در کره جنوبی دارد، میراثی که از زمان جنگ دو کره در دهه 1950 به جا مانده است.

به گزارش ایسنا، در آخرین مرحله از جنگ جهانی دوم آمریکا بمب‌های هسته‌ای‌اش را در روز 16 اوت 1945 با یک بمب‌افکن B-29 بمب‌های اتمی خود را روی سر هیروشیما فرو ریخت که منجر به تخریب 90 درصد این شهر و مرگ فوری 80 هزار نفر شد.

ده‌ها هزار تن دیگر نیز بعدها به دلیل قرار گرفتن در معرض تشعشعات جان خود را از دست دادند. سه روز بعد از این دومین بمب‌افکن B-29 آمریکایی به ناگازاکی حمله اتمی کرد که حدود 40 هزار تن در نتیجه آن کشته شدند.

بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی اولین و تنها حمله هسته‌ای در جهان به شمار می‌آید.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید