اردوغان: مردم قبرس ترک‌نشین هرگز اقلیت نخواهند بود

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد، مردم قبرس ترک نشین هرگز اقلیت نبوده و نخواهند بود بلکه صاحبان مشترک جزیره قبرس هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: من می‌خواهم به صراحت اعلام کنم که رویاهای مردم قبرس یونانی نشین علیه بخش ترک‌نشین هرگز اتفاق نخواهند افتاد.

وی در گفت‌وگو با یک روزنامه یونانی اعلام کرد: مردم قبرس ترک نشین هرگز جایگاه خود را به سطح اقلیت تنزل نخواهند داد و همانند مردم قبرس یونانی نشین آنها نیز صاحبان مشترک این جزیره هستند.

اردوغان چندی قبل به عنوان اولین رئیس‌جمهور ترکیه در 65 سال اخیر به یونان سفر کرد.

در این سفر دو روزه وی با رئیس‌جمهور و نخست وزیر این کشور دیدار و درباره مسائل مختلفی از جمله مبارزه با تروریسم، تجارت، گردشگری و مساله قبرس گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

اردوغان افزود: قبرس یونانی نشین مشکلات جدی درمورد تقسیم قدرت در روند صلح قبرس داشت. این مذاکرات به بن‌بست رسیده است مگر اینکه تغییری در مواضع قبرس یونانی نشین مبنی بر درک قبرس ترک نشین به عنوان یک طرف دارای جایگاه برابر سیاسی ایجاد شود.

اردوغان همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش درباره روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا گفت: عضویت کامل در این بلوک اروپایی همواره یکی از اهداف استراتژیک ترکیه است. با وجود تمام استانداردهای دوگانه اتحادیه اروپا ما هنوز با حسن نیت برای دستیابی به عضویت تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید