هفته پژوهش , آموزش و پرورش , برنامه ریزی آموزشی " />

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی :

مدیران توصیه ها و یافته های پژوهشی را پس نزنند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه نتایج تحقیقات نباید در قفسه بماند، گفت: توصیه ها و یافته های پژوهشی آنگونه نباشد که مدیران آنها را پس بزنند.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان روز دوشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان پژوهش در آموزش و پرورش افزود: لازمه ارتقای پژوهش، بالا بردن سطح کیفی تحقیقات برای حل مسائل و مشکلات مختلف است.
وی بیان داشت: پژوهشگران باید نیازهای فوری، میان مدت و بلند مدت در موضوعات مختلف را شناسایی کرده و نسبت به پژوهش در آنها اهتمام داشته باشند.
معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: البته پس از اتمام پژوهش باید نظارت دقیقی صورت گرفته و کاربست طرح های پژوهشی پیگیری شود و در این میان بهره گیری از فناوری در پژوهش نیز حائز اهمیت است.
محمدیان با تاکید بر اینکه پژوهش یک امر لازم در کشور به ویژه آموزش و پرورش است، یادآور شد: این دستگاه با دارا بودن حدود یک میلیون نیرو و 13 میلیون دانش آموز اثرگذاری آنی و آتی در ملیت سازی، دولت سازی و نظام سازی دارد.
وی ادامه داد: امروز اگر توقع از آموزش و پرورش در حوزه هایی چون بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی، امنیت ملی، کاهش آسیب های اجتماعی بالا رفته نشان می دهد که این دستگاه به صورت آنی نیز اثرگذار است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: لازمه تحقق این موضوعات پژوهش و برنامه ریزی دقیق است و بدون پژوهش نمی توان اراده ای را محقق کرد.
محمدیان تربیت نسل آینده پژوهشگر را از دیگر موارد حائز اهمیت در آموزش و پرورش برشمرد و یادآور شد: در سال های اخیر علاوه بر کتاب های تفکر و پژوهش در پایه ششم، تفکر و سبک زندگی در دوره متوسطه اول و تفکر و سواد رسانه‌ای در دوره متوسطه دوم، برنامه درسی با رویکردهای پژوهشی تعقیب می شود.
وی اظهار کرد: البته باید توجه داشت که کار آموزش و پرورش کند و زمان بر است و اثرات خوب یا بد هر کاری بعد از گذشت یک نسل نمایان می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش به تصویب زیرنظام تحقیق و ارزشیابی، تدوین آئین نامه پژوهش، اولویت های پژوهشی و طرح حمایت از پایان نامه ها در ترویج فرهنگ پژوهش در سال گذشته اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد بحث پژوهش عمومی در برنامه ریزی های آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود.
محمدیان اظهار داشت: گاه بر حسب ضرورت در برخی کارها تعجیل می شود که پیوست فرهنگی ندارند از این رو باید علاوه بر ظرفیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از ظرفیت دانشگاه ها نیز استفاده شود.
آئین تجلیل از برگزیدگان پژوهش در آموزش و پرورش با شعار پژوهش، فناوری، تحول بنیادین همزمان با هفته پژوهش اکنون در مدرسه دارالفنون در حال برگزاری است.
فراهنگ **1883 **1055
خبرنگار : مریم جلوداران**انتشار: زینب کارگر

نظر خود را ثبت کنید