سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین:

جهاد دانشگاهی یکی از بال‌های دولت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است

  • تاریخ انتشار : 1396/9/20 ساعت : 13:59 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : قزوین
سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین گفت: همراهی و همکاری میان جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک‌ نهاد عمومی غیردولتی که رسالت‌های تخصصی در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی دارد با استانداری قزوین برکات فراوانی برای مردم استان خواهد داشت و این نهاد انقلابی خود را یکی از بال‌های دولت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می‌داند.

«فرشاد پیله‌چی» سرپرست جهاد دانشگاهی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نگاه جهاد دانشگاهی به فضای دانشگاه، تقویت روحیه پژوهش و برگزاری دوره‌های آموزش اشتغال محور است و تمام توان و ظرفیت خود را برای تجاری‌سازی ایده‌های علمی و دانشگاهی و جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های برآمده از دل دانشگاه به‌کار می‌گیرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: ما به گفت‌وگوی عقلانی و آزاداندیشی در فضای دانشگاه معتقدیم و از طریق برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، ایجاد زمینه‌های لازم برای گفتگوی تخصصی دانشجویان و صاحبان اندیشه در دانشگاه‌ها و نیز برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی با نشان خواجه‌نصیرالدین طوسی، این هدف را دنبال می‌کنیم.

پیله‌چی به‌ضرورت همکاری و همراهی صاحبان سلایق مختلف در دانشگاه و در فضای جامعه و استان برای تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به موفقیت، تحقق اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات اقتصادی که همواره رهبر معظم انقلاب به آن اشاره می‌کنند، معتقد به همکاریِ همه متخصصان و توانمندان از همه سلیقه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: اساساً در جهاد دانشگاهی از ابتدا هم مسائل سیاسی به مفهوم جناحی آن مطرح نبوده و اجازه هیچ‌گونه سیاسی‌کاری را هم درون مجموعه جهاد دانشگاهی نخواهیم داد، اما دست تمام متخصصانی را که با نگاه علمی، تخصصی و پژوهشی می‌توانند در تحقق اهداف و برنامه‌ها به ما کمک کنند می‌فشاریم.

پیله‌چی عنوان کرد:‌ جهاد دانشگاهی در فرصت فراهم‌شده در فضای پسابرجام به دنبال تحقق ایده‌های دانش‌بنیان، تجاری‌سازی طرح‌های برآمده از دل دانشگاه، برگزاری دوره‌های آموزشی اشتغال محور و کمک به دولت برای حل مسائلی مانند اشتغال است تا بتواند به سهم خود در کاهش آمار بیکاری سهیم باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین عنوان کرد: بدون شک همراهی و همکاری میان جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد عمومی غیردولتی که رسالت‌های تخصصی در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی دارد با استانداری قزوین برکات فراوانی برای مردم استان خواهد داشت و می‌تواند گره‌گشای مشکلاتی باشد که استان با آن‌ها روبرو است و مسئولان نیز برای رفع آن تلاش می‌کنند و از همین رو این نهاد انقلابی خود را یکی از بال‌های دولت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می‌داند.

سرپرست جهاد دانشگاهی یادآور شد: به دنبال آن هستیم تا با برگزاری دوره‌های مناسب آموزشی اشتغال محور که تکمیل‌کننده آموزش دانشگاه و حلقه اتصال فارغ‌التحصیلان به بازار کار است و نیز با تلاش جدی در حوزه پژوهش استان، در مسیر اهداف تخصصی خود گام برداریم و ابداً اجازه ورود حواشی سیاسی را به جهاد دانشگاهی ندهیم چراکه این نهاد انقلابی اصولاً ذات سیاسی ندارد و به‌طور کامل رسالت‌ها و اهداف علمی، پژوهشی، فنی و تخصصی برای آن تعریف شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید