سوء برداشت و تحریف اظهارات واعظی در ایسنا توسط برخی رسانه‌ها؛

درآمدهای دولت از منابع مختلف صرف رفع فقر و اصلاح شکاف‌های درآمدی می‌شود

  • تاریخ انتشار : 1396/9/21 ساعت : 09:10 - 6 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : دولت
در پی حضور رئیس دفتر رئیس جمهور در خبرگزاری ایسنا، بخشی از مصاحبه ایشان در خصوص لایحه بودجه سال ۹۷ مورد سوء برداشت و یا تحریف قرار گرفت.

خبرنگار ایسنا در سوالی به افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۹۷ اشاره کرد که واعظی توضیح داد که "هدف طراحان بودجه این بوده که از محل منابع حاصل از مواردی چون اجرای قانون حذف یارانه غیر نیازمندان، افزایش عوارض خروج از کشور و احتمالا اصلاحاتی که در قیمت و تعرفه برخی کالاها صورت خواهد گرفت، صرفا در جهت اموری رفاهی و اجتماعی نظیر رفع فقر، کاهش شکاف های درامدی و خدمات طرح تحول سلامت هزینه شود."


رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با اشاره به تاکید دکتر روحانی مبنی بر اینکه "دولت در برابر انتقادات گوش شنوا دارد" افزوده بود: من هم در فضای مجازی با انتقادات درخصوص افزایش عوارض خروج از کشور مواجه شده‌ام. به هر حال کسانی که بودجه را طراحی کردند به دنبال این بودند که در این بودجه موضوع عدالت و رسیدگی به طبقات محروم جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

واعظی گفت: دولت همواره به نظرات مردم توجه کرده است و هر جا تصمیم دولت، با عکس‌العمل اجتماعی مناسبی مواجه نشده، در بازنگری تصمیماتش انعطاف پذیر بوده و نظر نهایی خود را با خواست مردم تطبیق داده است.

یادآوری می شود برخی رسانه ها و چهره ها در فضای خبری و مجازی صرفا این جمله رئیس دفتر رئیس جمهور را منعکس و محور تحلیل و موضع گیری قرار داده اند که دولت قرار است سود حاصل از بالا رفتن عوارض خروج از کشور را به طبقه کم درآمد اختصاص دهد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید