سرپرست فرمانداری مطرح کرد:

هیچ مکانی در زاهدان برای جمع آوری کارتن خواب‌ها وجود ندارد

‌سرپرست فرمانداری زاهدان گفت: هم اینک هیچ مکانی در زاهدان برای جمع آوری کارتن خواب‌ها نداریم.

‌‌به گزارش ایسنا-‌ عبدالرحمان شهنوازی در شورای مبارزه با مواد مخدر استان افزود: با شروع فصل سرما با پدیده کارتن خوابی در این شهر مواجه هستیم و باید در این زمینه دستگاه‌های دست‌اندر‌کار ورود جدی‌تری داشته باشند‌.

وی با بیان اینکه ساخت یک گرمخانه مجهز در زاهدان برای معتادین در دستور کار شهرداری این شهر است، گفت: برای این امر 110 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است‌.

سرپرست فرمانداری زاهدان در ادامه خاطرنشان کرد: ساخت این گرمخانه با اعتبار فعلی پنج میلیارد ریال از امسال در زاهدان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری زاهدان به طور موقت زمینی را با امکانات آب و برق برای ساماندهی کارتن خواب‌ها در این شهر در نظر گرفته است‌.

شهنوازی ادامه داد: 200 میلیون ریال به همراه 2 هزار قوطی کنسرو توسط اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها در زاهدان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه پدیده زشت کارتن خوابی هم از جمله مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است که سراسر کشور دامن گیر آن شده است‌.

شهنوازی گفت: معتادان پرخطر که از خانه طرد می‌شوند‌ یا افرادی که مکانی برای زندگی کردن ندارند، شب را در خیابان‌ها و پارک‌ها شب ‌ می‌گذرانند.

سرپرست فرمانداری زاهدان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های درگیر مسائل اجتماعی، خیران، سازمان های مردم نهاد و سمن ها با کمک دستگاه‌های دولتی شرایطی را فراهم کنند تا حداقل امکانات در اختیار کارتن خواب‌ها قرار گیرد.

وی افزود: کمک مستقیم به متکدیان و کارتن خواب‌ها این افراد را ترغیب به ادامه فعالیت می‌کند و این کار درستی نیست.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید