در دانشگاه "میسوری" انجام شد

ابداع سیستم توانبخشی ارزان با استفاده از دوربین کینکت مایکروسافت

پژوهشگران آمریکایی برای کاهش هزینه‌های توانبخشی، یک سیستم تحلیل حرکت جدید ابداع کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدگجت، توانبخشی فیزیکی اغلب با استفاده از ابزار پرهزینه و مهندسی‌شده‌ای همراه است که اگرچه کار توانبخشی را به خوبی انجام می‌دهند اما هزینه‌های آن سنگین است.

از آنجا که خرید و تعمیر و نگهداری دستگاههای توانبخشی گران تمام می‌شود، هزینه‌های توانبخشی نیز بالا است.

برخی از سیستم‌های پیشرفته برای تحلیل حرکت افراد، دوربین‌های متعددی را شامل می‌شوند که چگونگی حرکت بازوها، پاها و هر قسمت دیگر بدن که حرکت‌شان به هم مرتبط است، دنبال می‌کند.

این فرآیند می‌تواند درهر خانه، دهها هزار دلارهزینه داشته باشد، بدین معنی که استخدام کردن یک متخصص توانبخشی ارزان‌تر تمام می‌شود.

پژوهشگران دانشگاه "میسوری" (Missouri) آمریکا، یک سیستم تحلیل حرکت بدن ابداع کرده‌اند که یک دوربین حسگر با عمق 2.0 دستگاه "کینکت" (Kinect) شرکت مایکروسافت و یک لپ‌تاپ که داده‌های ورودی را تحلیل می‌کند، مورد استفاده قرار می‌دهد.

این گروه، عملکرد سیستم تحلیل بدن ابداعی خود را با پیشرفته ترین نوع تجاری آن که از علایم واکنشی در قسمت‌های گوناگون بدن استفاده می‌کند، در بررسی حرکات اندام تحتانی به ‌خصوص هنگام جهش‌های عمودی و بلند کردن پاها از جناحین استفاده کردند.

آنها دریافتند که هر دو سیستم، داده‌های قابل مقایسه‌ای ارائه می‌کنند و سیستم جدید، جزئیات کافی را برای درمان توسط متخصصین توانبخشی نشان می‌دهد.

متاسفانه مایکروسافت در حال پایان دادن به تولید دوربین‌های کینکت است اما مطمئنا دوربین‌های حسگر عمیق مقرون به صرفه دیگری با قابلیت‌های مشابه در دسترس خواهند بود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید