تذکر سالاری به صداوسیما برای پخش اخبار گزینشی شورای شهر

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، ری و تجریش درخصوص پخش گزینشی و سوگیرانه اخبار شورای شهر تهران به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تذکر داد.

به گزارش ایسنا محمد سالاری در بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: در جلسات شورای شهر، مجموعه گسترده‌ای از موضوعات کارشناسی مطرح می‌شود که بعضا صداوسیما جملات را به صورت گزینشی و سوگیرانه در جهت تخریب شورای شهر تهران برای پخش انتخاب می کند.

وی درباره بررسی پرونده باغات ;i دوره‌های گذشته به صورت غیرعلنی بوده است گفت: برای شفاف‌سازی در این دوره پرونده باغات در جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد. براساس قانون زمینی باغ شناخته می‌شود که دارای سه مولفه باشد. باید در سند ملک باغ بودن زمین عنوان شده باشد، استعلام از کمیسیون ماده 12 سازمان زمین شهری قید شده باشد و نهایتا اینکه ملک حد نصاب درختان را برای باغ بودن داشته باشد. اگر دارای بنا باشد، هر 16 متر، یک درخت داشته باشد و اگر فاقد بنا است، هر 25 متر یک درخت وجود داشته باشد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، ری و تجریش  تاکید کرد: از آنجایی که ما در کمیسیون تجدیدنظر ماده 7 پرونده‌ها را به صورت کارشناسی و قانونی بررسی می‌کنیم، براساس قانون ملکی باغ است که دارای یکی از سه مولفه‌های عنوان شده باشد. البته تمامی درختان موجوددر ملک باید حفظ و صیانت شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید