ولایتی:

دانشگاه آزاد اسلامی برای دریاچه ارومیه راه حل پیدا کند

رئیس هئیت موسس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دریاچه ارومیه، حیات آذربایجان است و انتظار دارم که عوامل دانشگاه آزاد اسلامی برای حل مسئله دریاچه ارومیه راه حل پیدا کنند که البته ما هم پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایسنا،  علی اکبر ولایتی در آیین تودیع  و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که دانشگاه‌ها امروزه باید مسئله محور عمل کنند، گفت: توجه به حل مسائل برای دانشگاه ها از ضروریات است و از تبریز و دانشگاه آزاد آن انتظار بیشتری داریم به طوری که این دانشگاه الگویی برای دیگر دانشگاه ها باشد. 
  
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی غیردولتی و غیر خصوصی است که امیدواریم بتواند عرصه نوینی را در بین مراکز دانشگاهی باشد. 
  
وی با بیان این که باید با تدبیر و اندیشه برای شرایط کنونی و مشکلات تلاش کرد، افزود: دست ما بازتر از دانشگاه های دولتی است، چرا که در جمع محدودتری تصمیم گیری می شود و باید توجه داشت که واحدی از دانشگاه تعطیل نشود. 
  
وی با تاکید بر این که ترکیه از لحاظ علمی عقب تر از ایران هست، خاطر نشان کرد: ایرانی ها به جای این که به ترکیه برای ادامه تحصیل بروند، می توانند در دانشگاه های ایران و تبریز مشغول تحصیل شوند. 
  
ولایتی در بخشی دیگر از سخنان خود به شهر دانشگاهی تبریز در زمان های گذشته اشاره کرد و افزود: "ربع رشیدی"  شهر دانشگاهی در تبریز بود که با 600 دانشجو توسط خواجه رشید الدین فضل الله همدانی فعالیت می کرد و همانند آن " جندی شاپور" و البته نه به این کیفیت، به تربیت دانشجو می پرداخت.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید