وزارت بهداشت , جشنواره سیمرغ , جامعه پزشکی " />

معاون وزیر بهداشت :

اختتامیه نهمین جشنواره سیمرغ بهار 97 برگزار می شود

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت بهداشت و رئیس نهمین جشنواره فرهنگی بین‌المللی سیمرغ، از برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت 97 خبر داد.
به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، محمدرضا فراهانی روز سه شنبه در نشست خبری نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ در محل بنیاد سینمای فارابی، گفت: بدون شک یکی از مهمترین عنصری که در هویت و مبنای پیشرفت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ آن جامعه است و با انحراف فرهنگ، هر چند جامعه در ابعاد اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی به صورت مقطعی و کاریکاتوری قدرتمند باشد ولی آن پیشرفت متوازن نبوده و میان تهی است.
وی تاکید کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در راستای تحقق آرمان‌های نظام کارآمد جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ سلامت با بهره‌مندی از ابزار هنر و به منظور شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری دانشجویان، کارکنان، اساتید و جامعه پزشکی کشور، اقدام به برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ کرده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در تشریح اهداف جشنواره بین‌المللی سیمرغ گفت: تقویت فضای پر نشاط و انگیزه فرهنگی و هنری در دانشجویان، کارکنان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و جامعه پزشکی همچنین جلب توجه به مسائل مهم جامعه، کشور و جهان از طریق فرهنگ و هنر اولین هدف ما از برگزاری این رویداد سینمایی است.
فراهانی افزود: همچنین توسعه و تقویت مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ویژه در کانون‌های فرهنگی و هنری به منظور تربیت چند بعدی دانشجویان، ایجاد بستری برای ظهور استعدادهای هنری بخش دیگری از اهداف این رویداد هنری را شکل می‌دهد.
رئیس نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ با اشاره به اینکه شناسایی، معرفی، استفاده و تجلیل از نخبگان خلاق و توانمند در زمینه‌های فرهنگی و هنری هدف دیگری برای برگزاری این رویداد است، ادامه داد: در نهایت ترویج فرهنگ سلامت با بهره‌مندی از ابزار هنر ایده‌ال‌هایی هست که ما در این رویداد به دنبال آن هستیم.
وی با بیان اینکه جشنواره یک بخش آزاد نیز دارد، در توضیح این بخش گفت: بخش آزاد ویژه کارکنان، اعضای هیات علمی و جامعه پزشکی کشور است و از بخش های هنرهای نمایشی از جمله نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، تحقیق و پژوهش با موضوع رابطه فرهنگ و هنر با سلامت، ادبی، خوشنویسی، نقاشی، کاریکاتور، پوستر و عکس تشکیل شده است.
فراهانی ادامه داد: بخش فرهنگ و سلامت نیز که ویژه دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور است هنرهایی چون تئاتر، فیلم، ادبی و هنرهای تجسمی را در برمی‌گیرد.
رئیس نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ افزود: بخش بین‌الملل، اولین دوره خود را در جشنواره سیمرغ تجربه می‌کند که هدف از راه‌اندازی این بخش این بود که دانشجویان هنرمند این سرزمین در پایه تبادل نظر با دانشجویان سراسر جهان بر داشته‌های علمی خود بیفزایند در همین حوزه فیلم کوتاه داستانی، پویا نمایی، پوستر و عکس بخش‌های مختلف این حوزه را برمی‌گیرد.
فراهانی خاطرنشان کرد: نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ از آبان تا بهمن 96، زمان دریافت آثار را مد نظر قرار داده است و اختتامیه جشنواره نیز اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت سال 97 در بخش ملی و بین الملل برگزار خواهد شد.
در ادامه این نشست امیر لله گانی دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ در معرفی دبیران بخش های تخصصی جشنواره گفت: هنرمندان باسابقه ای دبیر بخشهای تخصصی را بر عهده گرفته اند که به ترتیب محمدمهدی عسگرپور دبیر تخصصی بخش فیلم، بابک زرین بخش موسیقی، مرتضی گودرزی دیباج بخش تجسمی، عبدالجبار کاکایی بخش ادبی و حسین پارسای بخش تئاتر را مدیریت خواهند کرد.
وی ادامه داد: اولین هدف در برگزاری هر جشنواره ایجاد رقابت در آن رویداد است اما این خواسته تنها هدف ما نیست بلکه ما سعی داریم به واسطه آموزش نیز قدم‌های در ترویج فرهنگ سلامت برداریم.
این مدیر فرهنگی ادامه داد: البته سلامت هر جامعه‌ای ریشه در فرهنگ آن کشور دارد در کشور ما نیز با توجه به گرایشات دینی و اسلامی حوزه سلامت می‌تواند با زبان سینما به شکل تاثیرگذار تبلیغ شود.
دبیر جشنواره درباره استقبالی که از بخش فیلم این جشنواره شده است نیز توضیح داد: استقبالی که از بخش فیلم جشنواره شد برای ما قابل پیش‌بینی نبود برای مثال حضور 140 فیلم در این قسمت اتفاق خیره‌کننده است که از آن به نیکویی و امتیاز این جشنواره نام می‌بریم.
جشنواره بین المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است، ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی کشور در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی، بهار 1397 در شهر تهران برگزار خواهد شد.
فراهنگ**9246**1055
خبرنگار: علیرضا مرادی**انتشار: زینب کارگر

نظر خود را ثبت کنید