اندیشکده آمریکایی: اقتصاد انگلیس بعد از بریگزیت بدتر می‌شود

یک اندیشکده سرشناس آمریکایی به انگلیس هشدار داد، ضرر اقتصادی این کشور از بابت خروج از اتحادیه اروپا کاملا تضمین شده است و در صورتی که بدون یک توافق از این اتحادیه خارج شود این ضرر خیلی بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، اندیشکده آمریکایی رَند (RAND) در تحلیلی اقتصادی نشان داده که بریتانیا در صورتی که بدون هیچ گونه توافق تجاری با اتحادیه اروپا از این اتحادیه خارج شود طی یک بازه زمانی ۱۰ ساله شاهد کاهش ۴.۹ درصدی تولید ناخالص داخلی خود معادل ۱۴۰ میلیارد دلار خواهد بود.

این مطالعه به این نتیجه رسیده که دولت محافظه کار ترزا می، نخست وزیر انگلیس صرفا می‌تواند برای محدود کردن آسیب‌های اقتصادی بریگزیت تلاش کند و این اتفاق هیچ‌گونه مزایای اقتصادی برای این کشور نخواهد داشت.

در این تحلیل آمده است: تحلیل‌های اقتصادی نشان دادند که در محتمل‌ترین سناریوهای موجود، انگلیس در خارج از اتحادیه اروپا وضعیت اقتصادی بدتری خواهد داشت. اکنون مساله مهم برای انگلیس این است که وضعیتش بعد از بریگزیت تا چه حد می‌تواند بدتر شود.

این نتیجه گیری کاملا مغایر با چیزی است که حامیان بریگزیت از جمله سیاستمدارانی نظیر بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس و نایجل فاراژ، رهبر سابق حزب استقلال این کشور درباره وضعیت اقتصادی بهتر انگلیس در صورت بریگزیت گفته‌اند.

آمارها نشان می‌دهند که رشد اقتصادی بریتانیا از زمان رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا در یک همه‌پرسی با کندی قابل توجهی مواجه شده است.

اکثر اقتصاددان‌ها با توجه به در نظر گرفتن احتمال افزایش شدید تورم و سقوط ارزش واحد پولی پوند انگلیس نسبت به دورنمای اقتصادی این کشور بعد از بریگزیت بدبین هستند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید