وزارت بهداشت از ظرفیت‌های دانشجویی برای ارتقاء فرهنگ سلامت استفاده می‌کند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: فرهنگ سلامت تجلی بایدها و نبایدهای حوزه سلامت در رفتار مردم است که باید اطلاع و اعتقاد پیدا کنند و این آگاهی در رفتارشان متجلی شود. در میان دانشجویان ظرفیت‌های فوق‌العاده در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد و ما از این ظرفیت‌ها برای ارتقاء فرهنگ سلامت استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، نشست خبری نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ با حضور دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و امیر للگانی مدیر کل فرهنگی این وزارتخانه و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های جمعی در سالن مرحوم عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

فراهانی در ابتدای این نشست با اشاره به زمان آغاز تصدی دکتر هاشمی بر وزارت بهداشت، اظهار داشت: دکتر هاشمی وزیر بهداشت در بدو ورود به وزارت بهداشت اعلام کرد که همه مؤلفه‌های حوزه سلامت در اختیار وزارت بهداشت نیست و سبک زندگی، اخلاقیات و فرهنگ نیز بر حوزه سلامت تاثیر گذار است؛ بنابراین اگر بخواهیم سطح سلامت جامعه ارتقاء پیدا کند باید به حوزه فرهنگ سلامت هم توجه بیشتر شود. 

وی افزود: فرهنگ سلامت تجلی بایدها و نبایدهای حوزه سلامت در رفتار مردم است که باید ابتدا اطلاع و اعتقاد پیدا کنند و در نهایت این آگاهی در رفتارشان متجلی شود. ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی به این نتیجه مهم رسیده‌ایم که در میان دانشجویان ظرفیت‌های فوق‌العاده در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها برای ارتقاء فرهنگ سلامت استفاده کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به تاریخچه برگزاری جشنواره سیمرغ خاطر نشان کرد: در هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت دامنه مخاطبان را به دانشجویان کل کشور تعمیم دادیم و نتایج خیره کننده‌ای داشت و بیش از ۷هزار اثر در حوزه فرهنگ سلامت ارائه شد. بسیاری از آثار نه تنها آماتور نبودند بلکه در سطح ملی ارائه شدند. در جشنواره نهمین دوره جشنواره سیمرغ بخش بین‌الملل نیز به بخش‌های دیگر جشنواره اضافه شد و تاکنون در طی سه هفته اعلام فراخوان در بخش بین الملل ۱۴۰ فیلم کوتاه به دبیرخانه ارسال شده است.

فراهانی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دلیل صرف هزینه در جشنواره و حوزه فرهنگی گفت: کلید حل همه مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اشتغال، بیکاری و ... از جنس فرهنگ است. بسیاری از مشکلات مربوط به حوزه سلامت مردم ریشه فرهنگی دارد و باید از طریق فرهنگ‌سازی حل شود.

به گزارش مفدا، وی در توضیح تغییرات ایجاد شده در نهمین جشنواره فرهنگی اظهار کرد: صنایع مدرن فرهنگی در دنیا وجود دارد که در جامعه ما به آن توجه کمی شده است. مانند صنعت کمیک‌استریپ یا  پی‌نمایی که از کف جامعه و از دل مردم نشات می‌گیرد. این رشته نیز به جشنواره فرهنگی اضافه شده تا دانشجویان خلاق و مبتکر به ایده پردازی و تولید محصول در این زمینه بپردازند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید