مرکز حقوق بشر فلسطین از محدویت‌های اسرائیل برای درمان بیماران غزه پرده برداشت

مرکز حقوق بشر فلسطین اعلام کرد، اسرائیل از سفر ۹۱۰۱ بیمار از ساکنان غزه‌ برای درمان در خارج ممانعت به عمل آورده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، مرکز حقوق بشر فلسطین اعلام کرد، مقامات اشغالگر اسرائیل در ۹ ماه نخست ۲۰۱۷، از میان ۱۹ هزار و ۵۶۲ درخواست درمان در خارج از غزه، از سفر ۹۱۰۱ بیمار ساکن غزه برای درمان در بیمارستان‌های اسرائیل و یا در بیمارستان‌های کرانه باختری از جمله قدس ممانعت کرده‌اند.

این مرکز در گزارش خود تحت عنوان "چانه زنی بر سر درد" به بررسی محدودیت‌هایی که اسرائیل برای بیماران نوار غزه اعمال کرده، پرداخته است.

در این گزارش آمده است، از جمله موانعی که اشغالگران رژیم صهیونیستی برای محرومیت بیماران نوار غزه قائل شده‌اند عبارت است از محرومیت بیماران از سفر به تل‌آویو بدون بیان دلیل، محرومیت از سفر به دلایل خانوادگی، بازداشت بیماران یا همراهان آنها در گذرگاه بیت‌حانون (اریز)، باج‌خواهی از آنها برای همکاری با نیروهای اشغالگر، بازجویی از آنها و همراهانشان، تاخیر در پاسخ به آنها و عدم توجه به زمان درمانشان.

همچنین از جمله این موانع اعمال محدودیت‌های شدید علیه همراهان بیمار و پشتیبانی قضایی اسرائیل از مقامات به منظور ادامه اقدامات خود درباره منع درمان بیماران غزه است.

بنابراین گزارش، مقامات اشغالگر درخواست ۵۷۹ بیمار را به دلایل امنیتی رد کرده و درخواست ۴۰۷ بیمار را پاسخ نداده‌، پاسخ به ۷۱۷۹ بیمار را به تاخیر انداخته‌، از ۹۰ بیمار خواسته‌اند همراهشان را تغییر دهند و سفر ۸۴۶ بیمار را به بهانه‌های مختلف به تاخیر انداخته‌اند.

در این گزارش آمده است، این در حالی است که قانون بین‌المللی انسانی یعنی "کنوانسیون چهارم ژنو در ۱۹۴۹ و پیوست پروتکل الحاقی ۱۹۷۷ " حقوق بهداشتی را برای غیرنظامیان به طور کلی تضمین می‌کند.

این گزارش تاکید کرد، براساس قوانین بین‌المللی، اجازه دادن به بیمار برای درمان مورد نیاز از مسؤولیت‌های اسرائیل در قبال ساکنان نوار غزه است.

طبق این گزارش، عدم انجام مسؤولیت‌های اسرائیلی‌ها در قبال ساکنان نوار غزه، نقض قوانین بین‌المللی انسانی و قوانین بین‌المللی حقوق بشر است.

مرکز حقوق بشر فلسطین در این گزارش از جامعه بین‌الملل خواست اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا سیاست اعمال محدودیت علیه بیماران غزه را متوقف کند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید