در گزیده اخبار سیاسی ۲۱ آذر بخوانید؛

رسیدگی به پرونده سرکرده عرفان حلقه/ تکذیب ارتباط ایران با موشک‌های شلیک شده به عربستان و...

اظهارات وزیراطلاعات در مورد داعش، گفت و گوی تلفنی وزیر دفاع ایران و ترکیه، سوء برداشت و تحریف اظهارات واعظی در ایسنا توسط برخی رسانه‌ها، حمایت ایران از اتخاذ راه حل سیاسی در یمن، تکذیب ارتباط ایران با موشک‌های شلیک شده به عربستان از سوی سازمان ملل، تعیین شعبه هم‌عرض برای رسیدگی به پرونده «محمدعلی طاهری»، ابلاغ بخشنامه «برخورد با ورود سلاح و مهمات غیرمجاز به کشور» و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیست و یکم آذر ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء  در دهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران با تاکید بر لزوم ایجاد نوآوری در فرماندهی و کنترل جنگ‌ها، خاطرنشان کرد: موفقیت‌های عراق و سوریه مرهون استفاده از فرماندهی و کنترل نوین است.

«امیر حاتمی»وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با «نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه با ابراز خرسندی از روابط دو کشور در تعامل مشترک نسبت به ماهیت تحولات منطقتاکید کرد: اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نشان از استیصال آمریکا در منطقه دارد.

سید محمود علوی طی سخنانی در سمینار تروریسم، افراط گرایی و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا گفت: افراط گرایی مذهبی در هر دینی و مذهبی که وجود داشته باشد به حرکت‌های نامعقول و ناهنجار از جمله تروریسم می انجامد. وزیر اطلاعات افزود:داعش امروز زمین را از دست داده است ولی همچنان وجود دارد واسلحه خود را زمین نگذاشته است.

سوء برداشت و تحریف اظهارات واعظی در ایسنا توسط برخی رسانه‌ها

در پی حضور رئیس دفتر رئیس جمهور در خبرگزاری ایسنا، بخشی از مصاحبه ایشان در خصوص لایحه بودجه سال ۹۷ مورد سوء برداشت و یا تحریف قرار گرفت. خبرنگار ایسنا در سوالی به افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۹۷ اشاره کرد که واعظی توضیح داد که "هدف طراحان بودجه این بوده که از محل منابع حاصل از مواردی چون اجرای قانون حذف یارانه غیر نیازمندان، افزایش عوارض خروج از کشور و احتمالا اصلاحاتی که در قیمت و تعرفه برخی کالاها صورت خواهد گرفت، صرفا در جهت اموری رفاهی و اجتماعی نظیر رفع فقر، کاهش شکاف های درامدی و خدمات طرح تحول سلامت هزینه شود."

جهانگیری  در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان در عملیات اجرایی مجتمع پترو پالایش بختیاری مسجد سلیمان اظهار داشت: امروز در جای جای کشور امید به معنای واقعی کلمه به سرمایه گذاران بازگشته است و باید تلاش کنیم که این امید آسیب نبیند چرا که می توان با اتکا به این امید کارهای بزرگی در کشور انجام داد پسهر کس امید مردم را نشانه رود قطعا به راه ناصحیح رفته است.

جانسون، وزیر امورخارجه انگلیس پس از بازگشت از سفر خود به ایران با ارزشمند خواندن این سفر، گفت که از مقامات ایرانی خواسته زندانیان بریتانیایی و از جمله  نازنین زاغری را به دلایل بشردوستانه آزاد کند.

مارکوس لایتنر سفیر سوییس در تهران روز گذشته با دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.حسین امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر سوییس در تهران تاکید کرد: ایران از اتخاذ راه حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: طرح ترامپ برای رسمیت بخشیدن به پایتختی قدس ناقض هویت عربی و اسلامی منطقه است. ناصر ابو شریف تاکید کرد: طرح ترامپ در خصوص قدس پیامدهای خطرناکی برای منطقه دارد.

ارتباط ایران با موشک‌های شلیک شده به عربستان تکذیب شد. سازمان ملل اعلام کرد که پس از بررسی اجزاء باقی‌مانده از موشک‌های شلیک شده توسط حوثی‌ها به عربستان، تائید نمی‌کند که این موشک‌ها ساخت ایران بوده است. عربستان سعودی و آمریکا ادعا می‌کنند که ایران موشک‌ها را به حوثی‌های یمن داده است و آنها نیز موشک‌ها را در چهار نوامبر 2017 به پایتخت ریاض شلیک کرده‌اند.

اتحادیه اروپا با انتشار اطلاعیه‌ای که روی وب سایت این اتحادیه قرار گرفته است، اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) به سرپرستی هلگا اشمید به نمایندگی از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز  چهارشنبه 13 دسامبر 2017 در وین برگزار خواهد شد.در ادامه این اطلاعیه آمده است:نشست کمیسیون مشترک فرصتی برای بررسی اجرای برجام است.

همچنین دبیر کل سازمان ملل با تائید پایبندی ایران به برجام گفت: خودداری رئیس‌جمهور آمریکا از تائید کردن تعهد ایران به توافق هسته‌ای، آینده توافق را در ابهام قرار داده است. آنتونیو گوترش تاکید کرد: ایران به‌طور کامل به توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

علیزاده‌طباطبایی از تعیین شعبه هم‌عرض برای رسیدگی به پرونده «محمدعلی طاهری» خبر داد. وکیل‌مدافع محمدعلی طاهری(سرکرده گروه عرفان حلقه) اظهار کرد: پس از اینکه حکم صادره از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب مبنی بر اعدام، مجددا از سوی دیوان عالی کشور نقض شد، پرونده با نظر قضات دیوان برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض - شعبه 15 دادگاه انقلاب - ارجاع شد.

رییس کل دادگستری استان تهران ویژگی های ممتاز شهرستان پردیس را عامل هجوم متخلفان به این منطقه برشمرد و گفت: این شرایط و موقعیت مناسب در کنار مردم خوب و متدین آن باعث شده که دیگرانی چشم طمع بر خاک و آب و آبادانی این سرزمین دوخته‌ و به دنبال این باشند که از ثروت خداداد و نهفته این منطقه با تخریب منابع طبیعی آن ثروت بادآورده ای را تحصیل کنند بنابراین مسئولان پردیس، اینجا را برای بستگان و هم‌حزبی‌های‌شان، منطقه ممنوعه اعلام کنند.

بخشنامه «برخورد با ورود سلاح و مهمات غیرمجاز به کشور» از سوی آیت الله آملی لاریجانی به واحدهای قضایی سراسر کشور ابلاغ شد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) ۲۱ آذر ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید