کره‌جنوبی: استقرار سامانه "تاد" تهدیدی برای امنیت چین نیست

همزمان با استقرار بخش های نهایی سیستم دفاع موشکی تاد در کره جنوبی، حالا رئیس جمهوری این کشور به دنبال کاستن از نگرانی های چین درباره توازن امنیتی در منطقه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی پیش از سفر سه روزه خود به چین که از روز چهارشنبه آغاز می‌شود، گفت: کره جنوبی توجه ویژه‌ای به این مساله دارد که سامانه دفاعی موشکی تاد علیه هیچ کشوری مگر برای دفاع در مقابل تهدیدهای موشکی و اتمی کره شمالی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و تضعیف کننده منافع امنیتی چین نیست. طرف آمریکایی نیز مکررا گفته که به این مساله پایبند است.

این اظهارات از سوی رئیس جمهوری کره جنوبی در بحبوحه انتقادها از جانب چین درباره استقرار این سامانه دفاع موشکی مطرح شده است؛ این سامانه دفاع موشکی از سوی آمریکا برای مقابله با آزمایشات موشکی و اتمی کره شمالی در کره جنوبی مستقر شده است اما چین می گوید که این سامانه دفاع موشکی تضعیف کننده توازن امنیت در منطقه است.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین گفت: این سومین دیدار من با شی جینپینگ، همتای چینی ام است اما نخستین سفرم به چین محسوب می شود. هدف اصلی از این سفر احیای اعتماد میان دو کشور است. روابط دیپلماتیک میان سئول و پکن ۲۵ سال قبل آغاز شد و به سرعت رشد یافت اما اعتماد متقابل اخیرا مخدوش شده است.

وی ادامه داد: بر این باورم که اعتماد متقابل اولویت اصلی برای توسعه روابط دو جانبه است. اگر کره جنوبی و پکن قادر باشند تا این اعتماد را بار دیگر احیا کنند می توانند روابط خود را عمیق تر کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید