دکتر صدیقی به ایسنا خبر داد

افزایش 30 درصدی بودجه "سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه" در سال آینده

  • تاریخ انتشار : 1396/9/22 ساعت : 10:47 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : آموزش
رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از افزایش 10 درصدی بودجه این سازمان و 20 درصدی اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویان در سال 97 خبر داد.

دکتر صدیقی  در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد:‌ بودجه سازمان امور دانشجویان برای امور اجرایی و پشتیبانی دانشجویی بر اساس لایحه بودجه دولت در سال 97 با 10 درصد رشد مواجه بوده است

وی در ادامه از افزایش 20 درصدی اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در سال 97 خبر داد و گفت: اعتبارات عمومی صندوق رفاه بر اساس لایحه بودجه دولت 20 درصد افزایش داشته که با افزایش درآمدها مجموعا این صندوق در سال آینده 645 میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

رییس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد:‌ با توجه به افزایش اعتبارات صندوق رفاه دانشجویی دانشجویان وزارت علوم، این صندوق باید بتواند میزان خدمات دانشجویی و رفاهی را ارتقاء دهد. خوشبختانه تبصره‌ای در لایحه بودجه برای کمک به ساخت خوابگاه‌ها و خوابگاه‌های متاهلی پیش‌بینی شده است  که این تبصره می‌تواند کمک کند تا بتوانیم مقدمات کارهایی را که شروع کرده‌ایم در سال‌آینده درقالب اجرایی پوشش بدهیم.

دکتر صدیقی در پایان خاطر نشان کرد:  نکته دیگری که در بحث ارائه خدمات دانشجویی وجود دارد، این است که اگر بخش خصوصی یا دانشگاه در حوزه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی وارد شوند، صندوق رفاه دانشجویان می‌تواند سود تسهیلات بانکی را پرداخت کند و با این اقدام عملا جاذبه برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی بیشتر می‌شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید