امدادگران سازمان ملل از صنعا به جیبوتی منتقل شدند/موج جدید حملات ائتلاف عربی به صنعا و حدیده

سازمان ملل اعلام کرد، ۱۳ امدادگر این سازمان پس از خروج از یمن، وارد جیبوتی شده‌اند. افراد مسلح ضمن درگیری با خود وارد بیمارستانی در تعز شدند. همچنین جنگنده‌های ائتلاف عربی حملاتی را در صنعا انجام دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، در کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک گفت، انتقال کارمندان سازمان ملل یک روند موقتی است و مقامات محلی جیبوتی به صورت مستقل روند انتقال را محقق کردند.

حق تصریح کرد، روز سه شنبه ۱۳ امدادگر سازمان ملل به وسیله کشتی اجاره‌ای از برنامه غذایی جهانی از بندر الحدیده یمن وارد جیبوتی شدند.

وی افزود، این روند انتقال موقت بود، تنها کارمندان کمک‌های بشردوستانه منتقل شدند و به جز کادر کشتی، کسی همراه این کارمندان در این سفر نبود. 

این مقام مسؤول با ایراد سخنان مذکور به شکل غیرمستقیم گزارش‌های رسانه‌ای را درباره اقدام تهران مبنی بر خارج کردن ۴۰ مشاور نظامی به همراه کارمندان سازمان ملل از یمن را تکذیب کرد.

در این راستا، اداره بیمارستان دولتی "الثوره" در تعز واقع در یمن روز سه شنبه اعلام کرد، به دنبال حمله افراد مسلح به بخش اورژانس و تیراندازی در آن، به منظور حفظ جان کادر و بیماران، ارائه خدمات در همه بخش‌ها را متوقف کرده است.

در اثر این حمله یک تن کشته و سه تن زخمی شدند.  

در این بیانیه آمده است، گروه‌های مسلح داخل چهار خودرو به ورودی بیمارستان یورش برده و ضمن درگیری با افراد و تیراندازی وارد بخش اورژانس شدند.   

طبق این بیانیه، تعدادی از افراد مسلح که به بیمارستان حمله کردند، برخی از زخمی‌ها را به خارج ار بیمارستان بردند.

براساس این بیانیه، ریاست این بیمارستان، فعالیت آن را در پی این حمله متوقف کرده تا مقامات امنیتی ذی‌ربط اقدامات قانونی را در این باره انجام دهند.

درباره این حادثه اطلاعات بیشتری در دست نیست جز اینکه یک منبع امنیتی گفت، درگیری‌هایی که در ورودی بیمارستان الثوره میان افراد مسلح وابسته به گروه‌های ناشناس روی داد، به درگیری‌های قبلی مرتبط است که در دانشگاه "غرب" در شهر تعز اتفاق افتاد.

منبع مذکور در ادامه گفت، در این درگیری‌ها دو تن زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. اما پیش از اینکه درگیری‌ها جلوی بیمارستان تشدید شود، دیگر افراد مسلح، زخمی‌ها و همراهان آنها را به بخش اورژانس منتقل کردند.

این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف عربی صبح امروز (چهارشنبه) چندین حمله هوایی به پایگاه‌های تحت کنترل انصارالله در صنعا و استان الحدیده در غرب یمن آغاز کردند.

شاهدان عینی در این باره گفتند، جنگنده‌های ائتلاف عربی ضمن هفت حمله هوایی، پایگاه پلیس را در صنعا هدف قرار دادند.

منابع اظهار داشتند، جنگنده‌های ائتلاف در آسمان صنعا پرواز می‌کردند بدون اینکه انصارالله به آنها تیراندازی کنند.

منابع محلی در استان الحدیده تاکید کردند، جنگنده‌های ائتلاف دو حمله هوایی به اردوگاه نظامی "ابوموسی" و منطقه "القطابه" داشتند.

این منابع افزودند، جنگنده‌ها بیانیه‌هایی در برخی از مناطق الحدیده انداختند و در آن خواهان انتفاضه علیه انصارالله شدند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید