حمله هوایی آمریکا به خودروی بمب‌گذاری شده در خارج موگادیشو

مسؤولان اعلام کردند، نیروهای آمریکایی دست به حمله هوایی علیه یک خودروی بمب‌گذاری شده در خارج از پایتخت سومالی زدند و مدعی شدند، این خودرو تهدیدی بر پایتخت بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ایلاف، فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا اعلام کرد، نیروهای این کشور طی حمله‌ای هوایی یک خودروی بمب‌گذاری شده را در خارج از شهر مگادیشو، پایتخت سومالی هدف قرار دادند که به مثابه تهدیدی برای پایتخت این کشور تلقی می‌شد.

این حمله هوایی در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مگادیشو رخ داد در حالی که پایتخت در اکتبر شاهد کشته شدن ۵۱۲ تن در اثر انفجار کامیون بمب‌گذاری شده بود.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا در بیانیه‌ای افزود، نیروی هوایی آمریکا با هماهنگی دولت فدرال سومالی در ساعات اولیه صبح ۱۲ دسامبر یک خودروی بمب‌گذاری شده را مورد هدف قرار داد.

در این بیانیه همچنین آمده است: این حمله از نیروهای هم‌پیمان ما از طریق رهایی از این تهدید قریب‌الوقوع حمایت کرد که ساکنان مگادیشو را هدف قرار داده بود.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا تاکید کرد، آمارهایش اشاره‌ای به کشته‌شدگان یا قربانی شدن غیرنظامیان در پی این حمله ندارند.

گروه الشباب از سال ۲۰۰۷ میلادی به دنبال براندازی دولت سومالی مورد حمایت جامعه جهانی است.

این گروه در سال 2010 حمایت خود را از القاعده اعلام و در سال ۲۰۱۲ رسما به این گروه پیوست. آن در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت اما در سال ۲۰۱۵ شهرهای بزرگ را از دست داد و اکنون در منطقه‌ای در شمال کشور متمرکز است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید