عضو سابق کنگره: از نظر پنتاگون مردم آمریکا هم دشمن هستند!

عضو سابق کنگره آمریکا گفت، پنتاگون مکان حضور حدود ۴۴ هزار تن از پرسنل نظامی را "نامشخص" عنوان کرده و به دلایل امنیتی و لزوم حفاظت از آنها مقابل "دشمن" اشاره کرده است و این بدین معناست که مردم آمریکا هم در همان دسته‌بندی قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، ران پل، از اعضای سابق کنگره آمریکا به راشا تودی گفت،‌ فقدان مسوولیت درباره کجایی حضور نیروهایی آمریکایی مساله عجیبی نیست چرا که این مساله در سال‌های گذشته به "امری معمول" تبدیل شده است. با این حال، شرایط به شکلی هشدارآمیز در ماه‌های اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ وخیم‌تر شد.

این سیاستمدار سابق آمریکایی گفت: رئیس‌جمهوری می‌خواهد همه چیز زیر نظرش باشد چرا که نمی‌خواهد مردم بدانند و او فکر می‌کند که این سیاست مناسبی است. طبق قانون اساسی او اجازه ندارد که سربازان آمریکایی را بدون اطلاع مردم و کنگره به سراسر جهان بفرستد. جدای از قانون اساسی، "قطعنامه اختیارات جنگی" وجود دارد که به وضوح تاکید دارد دولت آمریکا باید درباره مکان حضور نیروهای آمریکایی اطلاع‌رسانی کند. با این وجود، مکان حضور حدود ۴۴ هزار سرباز "نامشخص" گزارش می‌شود.  

ران پل تاکید کرد:‌ پیشنهاد من این است که آنها می‌توانند برای حل این آشفته‌ بازار که اشتباه است، سربازان را به خانه برگردانند. در آن صورت، سربازان همینجا هستند و مساله‌ای هم پیش نمی‌آید. اما این در صورتی است که آنها در ۱۵۰ کشور و یا بیشتر نباشد چون در آن صورت مساله خیلی فرق می‌کند. خصوصا وقتی آنها بگویند این محرمانه است، ما نباید اجازه دهیم مردم مطلع شوند و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که دشمن بداند نیروهای ما کجاست. بنابراین، آنها مردم آمریکا را در دسته‌بندی دشمن قرار می‌دهند زیرا ما مجاز به دانستن نیستیم.

انتهای پیام‌


نظر خود را ثبت کنید