مدیرکل قرآن، عترت ونماز وزارت آموزش وپرورش اعلام کرد

تخصیص ردیف مستقل بودجه‌ای برای فعالیت‌های قرانی

مدیرکل قرآن، عترت ونماز وزارت آموزش وپرورش گفت: برنامه‌های قرآنی با سه اصل محوریت مدرسه، فراگیری و توسعه مشارکت در مدارس اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مسیب زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که ازسال 90 مهمترین کار، بررسی روند اجرایی برنامه های قرآنی بوده است، اظهارکرد: برنامه‌ها را براساس سه اصل محوریت مدرسه، فراگیری و توسعه مشارکت دنبال کردیم.

مدیرکل قرآن، عترت ونماز وزارت آموزش و پرورش با شاره به این که کتاب «ندای رحمت» و مستندسازی فعالیت های قرآنی از برنامه‌های این اداره کل است، گفت: نزدیک 80 کتاب تولید شده و یا در حال چاپ است که تعداد 10 عنوان آن در دست چاپ است.

وی از آغاز مسابقات قرآن همزمان در سراسرکشور در مرحله مدرسه خبر داد، گفت:سال گذشته 10 تا 15 درصد مدارس از تولیدات قرآنی بهره مند شدند و امسال پیش بینی می کنیم این آمار به 40 درصد برسد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با شاره به این که در70 هزار مدرسه سراسر کشور نماز جماعت برگزار می شود، گفت: 20 هزار روحانی و 40 هزار فرهنگی نقش امام جماعت مدارس را بر عهده دارند و سایر مدارس شرایط اقامه نماز جماعت را ندارند.

مسیب زاده با تاکید بر این که 30 آذر اجلاس سراسری اقامه نماز برگزار می شود، افزود: شعار امسال اجلاس اقامه نماز فضای مجازی است . اجلاس امسال در بندرعباس به مدت یک روز برگزار می شود.

مدیرکل قرآن، عترت ونماز وزارت آموزش وپرورش از برگزاری مراسم تجلیل خادمین نماز حوزه نماز ستادی خبرداد، گفت:در حوزه عترت طرح امام شناسی با چاپ کتاب‌های  مربوطه در حال اجراست که زندگی ائمه را به عنوان الگوی زندگی، فرا می‌گیرند.

مسیب زاده افزود: کار هیئت‌های دانش آموزی فعالیت در حوزه عترت، حفظ موضوعی و ترتیل است برنامه تلویزیونی اسرا در سال قبل از شبکه قرآن و اجرای طرح الگوی تلاوت از جمله  این برنامه‌هاست.

وی با تاکید بر این که فرمایشات رهبر معظم چراغ راه ما در فعالیت های قرآنی است، گفت: هدف فعالیت‌های قرآنی انس هرچه بیشتر دانش آموزان با قرآن است و این دغدغه اصلی وزارت آموزش وپرورش است

مدیرکل قرآن، عترت ونماز وزارت آموزش وپرورش با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفتن به سمت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، گفت: هرچند این امر هنوز محقق نشده اما فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته است و فرهنگ حفظ قرآن را نهادینه کرده ایم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی از تخصیص ردیف مستقل بودجه ای برای فعالیت‌های قرانی در سال 96 خبر داد و افزود: بخشی از این اعتبار تخصیص یافته است

مدیرکل قرآن، عترت ونماز وزارت آموزش وپرورش از حفظ  5، 10، 20 جزء وکل قرآن در مسابقات قرآن امسال خبرداد و گفت: سرانه نمازخانه ما از 40 سانتیمتر به 32 تقلیل یافته بود که ناشی از اجرای سیستم آموزشی 6،3،3 بود و تلاس کردیم کمبود کلاس درس را با تغییرکاربری نمازخانه‌ها را در پی نداشته باشیم.

مسیب زاده گفت: برای عمومی شدن قرآن جامعه باید قرآن را در اولویت همه موضوعات قراردهد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید