احتمال برگزاری آزمون استخدامی جدید در دی ماه/اردوهای مدارس اجباری نیست

برگزاری جلسه وزاری آموزش و پرورش و علوم برای تعیین تکلیف کنکور به زودی

  • تاریخ انتشار : 1396/9/22 ساعت : 18:22 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : آموزش
وزیر آموزش و پرورش از احتمال برگزاری آزمون استخدامی جدید در دی ماه خبر داد و توضیحاتی درباره حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در شب گذشته ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع خبرنگاران در واکنش به وقوع سانحه تصادف اتوبوس راهیان نور در شب گذشته اظهار کرد: اردوها  از فرآیند یاددهی و یادگیری قابل حذف نیست ولی ما موظفیم امنیت و سلامت اردوها را فراهم کنیم.
وی افزود: علت اتفاقی که متاسفانه دیروز علی رغم تمهیدات آموزش و پرورش، بسیج و سپاه رخ داد بی احتیاطی راننده‌ای بود که از مقابل می آمد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بعد از اتفاقی که در داراب افتاد ما دستورالعمل اردوهای دانش آموزی را مورد بازنگری جدی قرار دادیم عنوان کرد: در این دستورالعمل حرکت در شب ممنوع و مرکز کنترل سفرهای دانش آموزی راه اندازی شد که به صورت 24 ساعته فعال است و مرتبا سفرها را در روز 3 تا 4 مرتبه مورد رصد قرار می دهد.

بطحایی ادامه داد: دیروز نیز تمام مکانیسم‌های کنترلی و تمهیداتی لازم برای سفر رعایت شده بود، همه همکاران آموزش دیده بودند و اتومبیلی به عنوان اسکورت کاروان در جلو حرکت می کرد و در هر اتوبوس مربیانی حضور داشتند و حرکت اتوبوس بین ساعت 5 صبح تا 11 شب دیده شده بود.

وی با اشاره به انتقاداتی که در فضای مجازی مبنی بر اجباری بودن اردوهای راهیان نور مطرح شده بود، اظهار کرد:  مجددا تاکید می‌کنم علی رغم اینکه اردوها از نظر متخصصان تعلیم و تربیت یک ضرورت است، اما به هیچ وجه این اردو و اردوهای دیگر اجباری نیستند.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: چنانچه اولیای دانش آموزان بنا به هر علتی رغبتی به فرستادن فرزندشان به اردو نداشته باشند اجباری در کار نیست. باز هم تلاش می کنیم با همراهی سایر ارگان ها چون پلیس راهور و وزارت راه مواردی که امکان کنترل هست بازتنظیم کرده و میزان کنترل را بالاتر ببریم تا کمتر شاهد اینگونه حوادث دلخراش باشیم.

وی درباره ماجرای حذف کنکور نیز گفت: حذف کنکور یک ضرورت است و چه در دولت و چه مجلس از کنکور به عنوان پدیده ای که کیفیت آموزش را تحت تاثیر قرار می دهد یاد می شود؛ اما حذف کنکور نیاز به استلزاماتی دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از راهکارها این است که برگزاری امتحانات در آموزش و پرورش به سطحی برسد که نمرات دانش آموزان بتواند جایگزین کنکور شود، در حال حاضر در دو پایه تحصیلی امتحان نهایی برگزار می شود و معتبرترین روش برگزاری امتحان است اما با این حال اگر پیشینه تحصیلی خوب باشد باعث افزایش رتبه در کنکور می شود و اگر خوب نباشد اعمال نمی شود. این مسئله باعث می شود که جدیت ما در آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات نهایی کاهش یابد.

بطحایی افزود:طی روزهای آینده با توجه به تأکیدات دولت جلسه ای با وزارت علوم و سازمان سنجش در این زمینه خواهیم داشت.


وی درباره برگزاری آزمون استخدامی جدید نیز عنوان کرد: در نظر گرفتن ردیف های جدید منوط به اعلام نتایج آزمون قبلی بود که دیروز اعلام شد. برنامه توسعه نیروی انسانی که تکلیف نیروی انسانی برای 5 سال آینده را مشخص می کند آماده شده و با دوستان در سازمان اداری و استخدامی هفته آینده جلسه ای را در این خصوص برگزار می کنیم و به نظر می رسد بتوانیم در دی ماه آزمون جدید استخدامی امسال را برگزار کنیم.
به گفته وی برای تعیین تکلیف حق التدریسی ها و نهضتی ها نیز منتظر طرح مجلس هستیم.

وی درباره توزیع شیر در مدارس نیز گفت: اعتبار 200 میلیاردی شیر هنوز تخصیص پیدا نکرده و به علت محدودیت های خزانه هنوز دیده نشده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید