کشته شدن ۲۳ غیرنظامی در حمله ائتلاف آمریکا به یک روستا در شرق سوریه

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که به دنبال حملات ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا علیه یک روستا تحت کنترل تروریست‌ها در شرق سوریه دست‌کم ۲۳ غیرنظامی از جمله هشت کودک کشته شدند.

به گزارش ایسنا، رامی عبدالرحمان، مدیر این مرکز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه عنوان داشت: ائتلاف آمریکا روستای الجرذی شرقی واقع در حومه شرقی دیر الزور سوریه را هدف قرار داد که به دنبال آن ۲۳ غیرنظامی کشته شدند.

بر اساس گزارش، رامی عبدالرحمان افراد کشته شده در واقع  فامیل و نزدیکان یک خانواده بودند که در یک منزل بعد از فرار از روستای مجاور و در امان ماندن از درگیری‌های شدید میان نیروهای "سوریه دموکراتیک" و گروه تروریستی داعش پناه گرفته بودند.
این نخستین باری نیست که حملات ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه تلفاتی را در میان غیرنظامیان برجای می‌گذارد به طوریکه این حملات علیه غیرنظامیان بارها باعث اعتراض نهادهای بین‌المللی شده است.

از سوی دیگر فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری خود در نیویورک اعلام کرد که این سازمان خواهان انتقال فوری ۵۰۰ شهروند سوری که نیازمند دریافت خدمات پزشکی هستند از منطقه غوطه شرقی  واقع در شرق دمشق است.این منطقه تحت کنترل نیروهای سوری قرار دارد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید