راهیابی 70 اثر به مرحله پایانی یک رویداد داستانی

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه از راهیابی 70 اثر به مرحله پایانی این جشنواره خبر داد.

محمد صدیق کریم‌پور در گفتوگویی با ایسنا،اظهار کرد: جشنواره داستان «بانه» در سال 91 به دهمین دوره خود پایان داد و در سال 94 اعلام به فراخوان آثار کرد که خوشبختانه امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: در مجموع یک هزار و 68 اثر طی مهلت تعریف شده دریافت شد که 70 اثر شامل 30 اثر فارسی، 30 اثر کُردی و 10 اثر داستان کودک هستند و به مرحله پایانی راه پیدا کرده‌اند.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه در ادامه عنوان کرد: با تفاهم بین انجمن داستان نویسی، شهردار و شورای بانه خیابانی در این شهرستان به نام "چیروک " نامگذاری شد، همچنین در سه روز اجرای جشنواره (21 لغایت 23 آذر ) هر نشست به نام یکی (خالد خاکی، ابراهیم یونس، علی اشرف درویشیان و فتح الله بی نیاز) از چهره‌های معروف داستان بانه، در سال‌های گذشته نامگذاری شده است.

به گفته وی داستان‌ها در دو سطح اولیه و نهایی داوری می‌شوند که داوران سطح پایانی شامل بخش فارسی علیرضا محمودی ایرانشهر، الناز علیپور گسکری و عطا نهایی و در بخش کُردی هم عطا نهایی، رحیم عبدالرحیم زاده و محمد رحیمیان هستند و امسال متفاوت از سالهای پیش داوران بر اساس عنصرهای داستان شش آیتم برتر را انتخاب کرده و از نویسندگانشان تقدیر به عمل میآید.

کریم پور در ادامه تصریح کرد: شش کمیته این جشنواره را یاری کرده‌اند که شامل کمیته مالی، کمیته علمی، کمیته هنری، کمیته تبلیغات و انتشارات، روابط عمومی و اسکان و تشریفات هستند و تا کنون (دومین روز جشنواره) به بهترین نحو ممکن جشنواره را پیش برده‌ایم و باتوجه به سراسری بودن آن شاهد حضور گرم هموطنان عزیز از کل کشور هستیم.

وی در پایان اظهار کرد: روز پنجشنبه (راس ساعت 21) مراسم اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود و طی آن علاوه بر اعلام نفرات برتر توسط داوران و تقدیر و تشکر به پاس زنده نگهداشتن فرهنگ و هنر داستان نویسی از 2 استاد برجسته حسین عابدی و مریم قاضی که در این عرصه خدمت کرده‌اند، قدردانی و تشکر به عمل میآید.

به گفته حمیدرضا خوشبخت، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه هم جشنواره داستان بانه طی چند سال گذشته مشکلات مالی مانع از اجرای آن شده بود اما خوشبختانه با همت مردم، نهادها و ادارات سطح شهر این مشکل تا حدودی رفع شده است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید