نایب رئیس شورای مرکزی کانون کارآفرینی کشور:

ایده و خلاقیت، پژوهش را احیا می کند

  • تاریخ انتشار : 1396/9/23 ساعت : 12:37 - 6 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : پژوهش
نایب رئیس شورای مرکزی کانون کارآفرینی کشور با بیان اینکه نبود برخی زیرساخت‌ها موجب از بین رفتن فضای پژوهشی در کشور شده است، گفت: ایده و خلاقیت موجب احیای پژوهش می شود.

مجید ایزدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش و نامگذاری 23 آذر به عنوان " روز پژوهش، فناوری، ایده و خلاقیت" عنوان کرد: به طور کلی در حوزه اقتصاد اندیشمندان به موضوعی پژوهش و کار علمی می‌گویند که در انتهای آن تحقیق علمی انسان بتواند به نتایج مادی قابل ارزش‌گذاری و محسوس دست یابد.

وی ادامه داد: بر همین اساس کلیه مراکز علمی و تحقیقاتی کشور همچون دانشگاهها می‌بایست نیروهایی تربیت کنند که ضمن شناسایی بازار و همچنین مزایای نسبی در کشور و نیازسنجی در سطح منطقه و جهان و بر اساس یک برنامه جامع و منسجم و ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت و شناسایی نیازهای بازار و بکارگیری کلیه پتانسیل‌های موجود، اقدام به اجرای پروژه های فنی اقتصادی کنند.

رییس کانون کارآفرینی استان مرکزی گفت: با این روش می توان علاوه بر تامین نیازهای علمی واحدهای تولیدی برای مجموعه‌ها و موسسات علمی خود نیز کسب درآمد کرد که چنین نیرویی با این حساب هم توانسته است نیاز صنعت و ارتباط موثر با صنایع را برقرار کند و هم درآمدزایی داشته باشد و اساس تحقق این مهم ایده‌پردازی و خلاقیت است.

ایزدی تصریح کرد: استفاده از استارت آپ و افکار خلاقانه کار آفرینان و صاحب‌نظران در حوزه های مختلف تولیدی نیز به این موضوع کمک شایانی خواهد کرد.

نایب رئیس شورای مرکزی کانون کارآفرینی کشور در ادامه افزود: اصولا توجه به تجاری‌سازی در حوزه پژوهش و همچنین انجام پروژه های علمی در خدمت بازار از اصول اولیه دانشگاه‌ها و مراکز علمی مطرح جهان همچون mit یا اکسفورد است.

به گزارش ایسنا، هفته پژوهش امسال با شعار "پژوهش تقاضامحور و تجاری ‌ سازی فناوری؛ زیر بنای تولید و اشتغال" از 21 آذرماه در کشور آغاز شده است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید