طالبی , تسلیت " />

فرزاد طالبی درگذشت استاد احمد قوام شکوهی را تسلیت گفت

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی، درگذشت استاد «احمد قوام شکوهی» قدیمی ترین نقاره زن حرم رضوی را تسلیت گفت.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر موسیقی، در متن پیام تسلیت فرزاد طالبی آمده است: آمدم ای شاه، پناهم بده...، ارادتمندی از خیل دلسپردگان به آستان ربوبی حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع)؛ دعوت بارگاه تقدیر و رضای الهی را فروتنانه لبیک گفت.
وی می افزاید: استاد احمد قوام شکوهی قدیمی ترین «نقاره زن» حرم رضوی، که بیش از هفتاد سال از عمر شریف را هنگام طلوع و غروب خورشید با خلوص باطن، در دعوت زائرین و مجاورین، به حریم مصفای آفتاب کرامت و آستان عنایت رضوی(ع) گذراند و عمری را نفس در نفس معنویت بود، اینک به صحن آمرزش حق - جل جلاله - پیوسته است.
طالبی تصریح می کند: رحلت این فقید سعید را به جمع خادمین درگاه حضرتش، تسلیت عرض نموده و صبر و اجر خاندان مکرم قوام شکوهی را از پیشگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

احمد قوام شکوهی قدیمی ‌ترین نقاره‌ زن حرم مطهر امام رضا(ع) که از سال 1324 در بارگاه منور رضوی نقاره ‌زنی را شروع کرد، 72 سال این وظیفه را برعهده داشت، روز گذشته(چهارشنبه) در مشهد درگذشت.
فراهنگ ** 1085 ** دریافت: رقیه نوری * انتشار: امید غیاثوند

نظر خود را ثبت کنید