نرخ‌های بهره آمریکا افزایش یافت

بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی دسامبر خود که روز چهارشنبه به پایان رسید با توجه به ادامه روند رشد اقتصاد، نرخ‌های بهره را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، این افزایش که کاملا پیش بینی شده بود، سومین دور افزایش نرخهای بهره در سال میلادی جاری بود.

سیاستگذاران آمریکایی در توضیح تصمیم خود، به آمار اندک بیکاری نیروی کار، هزینه بالاتر از سوی مصرف کنندگان و سرمایه گذاری بیشتر شرکتها در ماه‌های اخیر اشاره کردند.
نرخ صندوقهای فدرال که کمک می کند نرخ وام مسکن، کارتهای اعتباری و استقراض‌های دیگر مشخص شود، اکنون بین 1.25 تا 1.5 درصد قرار دارد که از نظر تاریخی همچنان نرخ پایینی محسوب می شود.
تنها دو مقام فدرال شامل چارلز ایوانز، رییس بانک فدرال شیکاگو و نیل کاشکاری، رییس بانک فدرال مینیاپولیس با افزایش نرخها مخالفت کرده و بر این باور بودند که سیاست‌گذاران پیش از افزایش نرخها همچنان باید مدتی صبر کنند.
برای پنجمین بار از زمان بحران مالی سال 2008 است که بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را افزایش می دهد. سیاستگذاران این بانک سه دور افزایش نرخ‌ها در سال 2018 و دو دور دیگر افزایش نرخ‌ها در سال 2019 را پیش بینی کرده اند.
سیاست‌گذاران تحت ریاست جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در افزایش نرخها رویکرد تدریجی داشته اند تا روند رشد اقتصادی با آهنگ ثابت را حفظ کنند.
بر اساس گزارش سی ان ان مانی، جروم پاول در نوامبر ریاست بانک مرکزی را برعهده می گیرد و انتظار می رود وی سیاست پولی مشابه یلن را دنبال کند که از سوی اوباما انتخاب شده بود. یلن نخستین زنی بود که به ریاست بانک مرکزی آمریکا رسید.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید