بودجه عمرانی , مجلس , دولت " />

نماینده مجلس:دولت 80 هزار میلیارد تومان ظرفیت های دیگر برای بودجه سال 97 تعریف کرده است

  • تاریخ انتشار : 1396/9/23 ساعت : 14:33 - 6 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
بوشهر-ایرنا- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه عمرانی کشور برای سال 97با کاهش 40 درصدی نسبت به سال گذشته ، 48 هزار میلیارد تومان است با این حال دولت 80 هزار میلیارد تومان ظرفیت های دیگر را برای بودجه سال 97 تعریف کرده است.
به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی روز پنجشنبه در نشست پیگیری پروژه راه آهن شیراز- بوشهر در استانداری بوشهر افزود: استفاده از صندوق توسعه ملی، ظرفیت بانک ها، درآمد اختصاصی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی، ظرفیت های جدیدی است که دولت برای افزایش بودجه سال 97 به میزان 80 هزار میلیارد تومان تعریف کرده است.
وی افزود:توسعه شبکه ریلی از اولویت های دولت است اما اجرای این مهم مشروط بر استفاده از مکمل های پیش شده برای بودجه 48 هزار میلیارد تومانی کشور برای سال آینده است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در سال آینده 32 هزار میلیارد تومان سررسید اسنادی است که سال گذشته داده شده و باید این میزان پرداخت شود.
وی ادامه داد: هم اینک 500 هزار میلیارد تومان پروژه های عمرانی در کشوروجود دارد که با توجه به این مبلغ بالا اجرا آن با بودجه دولتی مقدور نیست و باید از سایر ظرفیت ها از جمله تامین فاینانس خارجی منابع جدید جذب شود.
رضایی کوچی در ارتباط با طرح راه آهن شیراز -بوشهر -عسلویه نیز گفت: اتصال بوشهر به شبکه ریلی سراسری در راستای ظرفیت سازی درآمدی برای وزارت نفت است و نباید آن را هزینه ببیند.
وی افزود: استان بوشهر نقش مهمی در تامین منابع ملی دارد این امر باعث شده تا در اجرا شبکه ریلی آن اهتمام ویژه ای بین دستگاه های زیربط ایجاد شود.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد

نظر خود را ثبت کنید