مربی تیم‌ ‌ملی تپانچه: عملکردمان در قهرمانی آسیا رضایت بخش بود

مربی تیم‌ ‌ملی تپانچه گفت: در رقابت های سلاح های بادی قهرمانی آسیا همه ملی‌پوشان به جز چند نفر خیلی عالی کار کردند و بیش از حد انتظار ظاهر شدند.

سکینه خدابندلو در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد عملکرد تیم‌ ‌ملی تپانچه و سطح رقابت‌های سلاح‌های بادی قهرمانی آسیا - ژاپن، اظهار کرد: سطح این مسابقات بسیار بالا بود و فکر می‌کنم سطح این مسابقات از  ۱۰ دوره قبل خیلی بهتر بود. ملی‌پوشان در این رقابت‌ها خوب ظاهر شدند و توانستند رکوردهایی را که در اردوهای خود داشتند، تکرار کنند. همه ملی‌پوشان به جز چند نفر خیلی عالی کار کردند و بیش از حد انتظار ظاهر شدند. ما در این مسابقات چهار نماینده داشتیم که اولین حضور بین‌المللی خود را تجربه می‌کردند که سه نفر از آنها توانستند به خوبی انتظارات ما را برآورده کنند.

او در ادامه‌ در مورد عملکرد دختران در این رقابت‌ها، گفت‌: دختران بزرگسالان در سطح خودشان ظاهر شدند. در در رده جوانان، دختران بیشتر از چیزی که ما از آنها انتظار داشتیم و در اردوها رکورد می زدند عمل کردند، اما  در رده نوجوانان، ملی‌پوشان نتوانستند انتظارات ما را بر آورده کنند. البته باید بگویم که سطح رقابت‌ها بسیار بالا بود و حتی اگر دختران نوجوان ما رکوردهای خود را تکرار می‌کردند باز هم شرایط برایشان سخت می‌شد.

مربی تیم‌ ‌ملی تپانچه خاطر نشان کرد: فاطمه قدرت آبادی توانست بالاترین رکورد این دوره از مسابقات را برای خود به دست آورد. او هم در فینال و هم در مقدماتی خیلی خوب تیر زد با وجود این که اولین تجربه برون مرزی‌اش بود اما خوب در فینال نتوانست به مدال برسد. رستمیان در مقدماتی خوب ظاهر شد، هرچند که عملکردش در فینال رضایت بخش نبود.

خدابندلو در ادامه‌ در خصوص عملکرد آقایان نیز، بیان‌ کرد: در بخش بزرگسالان ملی‌پوشان می‌توانستند رکوردهای بهتری را به ثبت برسانند. انتظار بیشتری از آنها می رفت اما به‌ هر حال در سطح خودشان تیر زدند. در رده جوانان ما تیم نداشتیم که اگر  اعزام می‌شد قطعا می‌توانستیم مدال کسب کنیم.

مربی تیم‌ ‌ملی تپانچه خاطر نشان کرد: دو پسر نوجوان ما عالی درخشیدند. آنها در رقابت های آسیا بهتر از رکوردهای داخلی خود به ثبت رساندند. عرفان صلواتی هم در بخش مقدماتی و هم در فینال خیلی خوب ظاهر شد و توانست مدال نقره را کسب کند و همچنین سهمیه حضور در آرژانتین را به دست بیاورد. این رقابت جزو اولین تجربه‌های برون مرزی‌ عرفان بود و توانست عملکرد خوبی را داشته باشد. همچنین تاجدینی در این رقابت‌ها چهاردهم شد که تنها با دو صدم اختلاف نتوانست به فینال راه پیدا کند ولی عملکرد خوبی داشت.

او افزود: ایران در کل سال‌های گذشته در هر دو بخش تفنگ و تپانچه توانسته بود تنها یک سهمیه المپیک نوجوانان را توسط نجمه خدمتی کسب کند، اما امسال توانستیم اولین سهمیه المپیک نوجوانان را در ماده تپانچه بدست آوریم. در این مسابقات دو سهمیه المپیک نوجوانان آرژانتین در دو بخش تفنگ و تپانچه به ایران رسید.

به گزارش ایسنا، تیم ملی تپانچه ایران با ترکیب ۱۲ نفره به رقابت های سلاح های بادی آسیا اعزام شد که در پایان این رقابت ها یک مدال طلا در بخش تیمی دختران جوان، یک مدال نقره و یک سهمیه المپیک نوجوانان توسط عرفان صلواتی بدست آمد. در تپانچه بادی بزرگسالان، گلنوش سبقت‌اللهی ششم، آمیتیس جعفری نهم، ابراهیم برخورداری پنجم، وحید گلخندان یازدهم شدند. در تپانچه بادی جوانان فاطمه قدرت‌آبادی پنجم، هانیه رستمیان هشتم، سیده شیرین مرتضوی نهم و تیم ایران در رده نخست قرار گرفت. در  تپانچه بادی نوجوانان، عرفان صلواتی دوم (کسب سهمیه المپیک نوجوانان)، محمد تاجدینی ۱۴، لعیا محمدی نوزدهم، پگاه عزت پناه بیستم، سیده زهرا حسینی سی و یکم و تیم دختران ایران هشتم شدند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید