سرقت 460 میلیون تومان از علائم راهنمایی و رانندگی در شمال سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: 460 میلیون تومان از علائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌های شمالی استان به سرقت رفت.

‌به گزارش ایسنا- ‌خانقایی در شورای حمل و نقل استان افزود: 1000 کیلومتر از راه‌های ارتباطی این استان به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز شدند که به زودی از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهوری در تهران به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در ادامه به طور متوسط در هر 20 کیلومتر از راه‌های اصلی استان یک دوربین کنترل سرعت نصب شده است که این دوربین‌ها سرعت متوسط و لحظه‌ای خودروها را ثبت می‌کنند.

خانقایی اظهار کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی کشور تعداد متوفیان در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.5 درصد افزایش داشته است که امیدواریم با همکاری مردم و دستگاه‌ها این موضوع به حداقل برسد.

وی به مجتمع های خدمات رفاهی هم اشاره و بیان کرد: 28 مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌های استان وجود دارد که انتظار می‌رود تا پایان امسال تعداد این مجتم‌ها به 30 مورد افزایش یابد اما با وجود تلاش‌های انجام شده هنوز به 50 درصد میانگین کشوری هم نرسیده است.

خانقایی خاطرنشان کرد: 11 هزار و 500 راننده در استان در بخش باری و مسافری فعال هستند که از خرداد سال آینده سیستم بارنامه کاغذی حذف و اطلاعات به صورت مکانیزه ثبت می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به فعال بودن دو پایانه مرزی میلک و میرجاوه در استان گفت: 534 هزار تن کالا طی امسال از پایانه مرزی میرجاوه و میلک ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: به منظور کاهش تلفات رانندگی فرهنگ سازی‌های لازم با تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی، حضور کارشناسان در روستاها و مدارس و تاکید بر استفاده از کلاه ایمنی از جمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بوده است.

خانقایی تاکید کرد: ناوگانی که فاقد کارت هوشمند باشد، هیچ شرکتی اجازه ارائه هیچ گونه خدماتی به آن را ندارد.

وی گفت: 498 دستگاه اتوبوس در استان وجود دارد که نیاز است این استان با توجه به فاصله‌ای که از مرکز کشور دارد، اتوبوس‌های آن به روزرسانی شود.

خانقایی همچنین در ادامه با بیان اینکه سیستان و بلوچستان هم اینک دارای 2 پایانه رسمی مرزی میلک و میرجاوه است، خاطرنشان کرد: به طور روزانه 500 تا 600 دستگاه کامیون صادراتی و ترانزیتی از پایانه مرزی میلک تردد می‌کنند.

وی با بیان این که 95 درصد جا به جایی مسافر و کالا در استان از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود، اظهار کرد: 91 شرکت و شعبه حمل و نقل مسافری در شهرستان‌های استان مستقر است و خدمات ارائه می‌کند، این استان از لحاظ تعداد شرکت‌های مسافری رتبه 10 کشور را به خود اختصاص داده است.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید