معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت: امسال 220 هزار شغل در کشور ایجاد شد

کاشان - ایرنا - معاون توسعه، مدیریت و منابع امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با تکمیل و راه اندازی 6 هزار طرح نیمه تمام صنعتی و هم چنین اجرای 33 طرح بزرگ در سال جاری 220 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، محمدرضا فیاض شامگاه سه شنبه در حاشیه آئین بهره برداری از دو طرح تولیدی صنعتی در کاشان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: افزون بر ایجاد این میزان اشتغال، 650 عنوان شغل نیز که از چرخه تولید حذف شده بود، پایدارشده است.
وی از هدف گذاری دولت برای اجرای 33 طرح ملی بزرگ در سال جاری خبر داد و افزود: تا قبل از دهه فجر 18طرح بهره برداری شده بود که در این دهه مبارک نیز 7 طرح افتتاح شد و بقیه طرح ها نیز تا پایان سال جاری به بهره داری می رسند.
بگفته وی افتتاح هر یک از این طرح منشا تحول چشمگیری در هر منطقه شده و چون واحدهای بزرگی راه اندازی شده اند چرخه صنعتی و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای مردم ایجاد شده است.
فیاض طرح رونق تولید را یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب بیان کرد و گفت: این طرح بتدریج رو به اتمام بوده و دستاوردهای خوب و قابل توجهی داشته است.
وی همچنین یادآور شد: 160 هزار میلیارد ریال نقدینگی برای برگشتن واحدهای کوچک و متوسط به چرخه تولید تخصیص یافت که تاکنون حدود 150 هزار میلیارد ریال آن برای حل مشکلات این واحدها محقق شده و بقیه نیز تا پایان امسال محقق خواهد شد.
وی تکمیل و راه اندازی 6 هزار و 500 طرح را از دیگر برنامه های دولت یازدهم بیان کرد وگفت: تاکنون از این تعداد 4 هزار و 700 طرح اجرا شده است.
فیاض تاکید کرد: با تشکیل کمیته کنترل و نظارتی از اقدام مستمر این واحدها برای هزینه تسهیلات دریافتی در جهت تکمیل و راه اندازی واحدهای تولیدی اطمینان حاصل کرده ایم.
بگفته وی بر اساس گزارش های رسیده تاکنون 95 درصد از صاحبان این صنایع کار خود را دقیق در مسیر انجام داده اند و می کوشیم تا با مشاره و راهنمایی، افرادی که اشتباه کرده اند را نیز به چرخه تولید برگردایم.
در سفر معاون توسعه، مدیریت و منابع امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت به کاشان طرحهای توسعه شرکت یلدای کویر و سینا تاب کاشان با سرمایه گذاری 378 میلیارد و 654 میلیون ریال بهره برداری شد.
ارزش ماشین آلات این واحدهای تولیدی صنعتی که در زمینه تولید قالی، قالیچه و انواع نخ فعالیت می کنند را 11 میلیون و 531 هزار یورو است.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: [email protected]

نظر خود را ثبت کنید