معاون وزیر صنعت:

ورود سرمایه گذاران خارجی ضریب بالای امنیت کشور را نشان می دهد

زنجان - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه گذاران با رصد امنیت هر منطقه، برای سرمایه گذاری وارد آن منطقه می شوند و از همین رو ورود سرمایه گذاران خارجی ضریب امنیت ایران را به نمایش می گذارد.
مسعود معظمی شامگاه سه شنبه در جمع مدیران شرکت ایریکو افزود: صنعت ریلی کشور با وجود سابقه طولانی که دارد، اما از تکنولوژی روز دنیا عقب مانده است.
وی یادآورشد: امروز آلودگی شهرها به یکی از گرفتاری های مردم و مسئولان تبدیل شده است در حالی که صنعت حمل و نقل ریلی کمترین میزان آلودگی را به همراه دارد.
معظمی توسعه صنعت ریلی را سیاست کلی دولت برشمرد و از تصویب بندهای قابل توجهی برای تحقق این موضوع در برنامه ششم توسعه خبر داد.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: با تحول صنعت ریلی در برنامه ششم توسعه، مردم به سود و منفعت بیشتری از نظر سلامتی، کاهش آلودگی هوا و سرعت در حمل و نقل با کمترین میزان هزینه دست می یابند.
وی خاطر نشان کرد: به رغم آنکه تولید خودرو طی سال جاری 40 درصد نسبت به سال گذشته از نظر کمی و کیفی افزایش یافته است اما از نظر استانداردهای جهانی و انتظار مردم هنوز فاصله بسیاری با نقطه مورد نظر دارد.
معظمی ادامه داد: راه نجات مردم از آلودگی هوا و کاهش هزینه های حمل و نقل، تجهیز کلان شهرها به سیستم حمل و نقل ریلی و توسعه خطوط متروست.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به مصوبه شورای اقتصاد کشور طی سال جاری اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه وزارت کشور با همکاری سازمان شهرداری ها و سازمان ایدور، اقدام به تحویل 2 هزار واگن شهری برای توسعه خطوط ریلی مترو می کند.
وی ایریکو را دارای ظرفیت کلانی برای تولید واگن های مورد نیاز کشور خواند که می تواند با همکاری شرکت های بزرگ بین المللی به تامین لوکوموتیو و واگن مورد نیاز کشور اقدام کند.
معظمی تاکید کرد: برای توسعه خطوط ریلی کشور باید از توانمندی داخلی و منابع خارجی استفاده کنیم.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه نیاز کشور به لوکوموتیو به 25 هزار دستگاه می رسد، برخورداری از نگرش تولید یک هزار دستگاه لوکوموتیو در ایریکو را واکنشی آینده نگرانه برشمرد.
وی تصریح کرد: فکر نکنیم حل مشکل از طریق واردات است، واردات خلاف سیاست ها و تاکیدهای رهبر معظم انقلاب محسوب می شود.
معظمی با بیان اینکه شغل حداقل نیازی است که یک جوان دارد، بهره گیری از توان تولید داخلی را فرصتی برای برآورده سازی این نیاز برشمرد.
معاون صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورتی که ایران فقط ملزومات بین المللی را رعایت کند، به حتم سرمایه گذار برای سرمایه گذاری وارد کشور خواهد شد.
وی حضور 18 سفیر طی سال جاری در استان زنجان را اقدامی ارزشمند خواند و افزود: این سفرا گزارش سفر خود را به وزارت کشورهای متبوعه ارسال می کنند و این اطلاعات در اختیار نهادهای مختلف قرار می گیرد تا آنان نسبت به حضور در ایران و زنجان واکنش نشان دهند.
معظمی یادآورشد: وضعیت اقتصاد جهانی به گونه ای است که شرکت های مختلف به دنبال سرمایه گذاری در مناطق امن هستند و ایران تنها کشوری است که در خاورمیانه منطقه امن محسوب می شود.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: این سازمان در سال جاری 19 تفاهم نامه امضا کرده که هفت مورد آن منجر به عقد قرارداد شده است.
وی اظهار کرد: حضور یک شرکت دولتی در کنار سرمایه گذاران خارجی به آنان قوت قلب و اطمینان خاطر بیشتری می دهد.
شرکت ایریکو وابسته به شرکت ایران خودرو است که سازنده واگن ها و لوکوموتیوهای باری، مسافری و مترویی در کشور محسوب می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

نظر خود را ثبت کنید