چرا هزینه‌ی تولید آب شرب در ایلام بالا است؟

  • تاریخ انتشار : 1396/10/5 ساعت : 09:38 - 6 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : ایلام
مدیر عامل شرکت آبفای استان ایلام گفت: سد و چشمه «گل گل» در پایین دست شهر ایلام و در فاصله 23 کیلومتری از تصفیه خانه قرار دارند و  این مسئله موجب افزایش قیمت هزینه آب تولیدی شده است .

 مهندس «داراب بیرنوندی» در گفتگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب درآمد هزینه‌ای هستند و تمامی هزینه‌های جاری ، خرید کلر، پرداخت هزینه برق ایستگاه‌های پمپاژ و رفع تعمیرات شبکه و تاسیسات همه از محل درآمدهای شرکت تامین می‌شوند.

بهره‌مندی 420 هزار نفر در ایلام از خدمات آبفا

وی با بیان اینکه در استان ایلام هم اکنون420 هزار نفر جمعیت در 19 شهر تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب استان ایلام قرار دارند، تصریح کرد: سد و چشمه «گل گل» در پایین دست شهر ایلام و در فاصله 23 کیلومتری از تصفیه خانه قرار دارند و  این مسئله موجب افزایش قیمت هزینه آب تولیدی شده است .

کیفیت آب شرب در ایلام بالاتر از استاندردهای کشوری

مدیرعامل شرکت آبفای استان گفت:کیفیت آب شرب در ایلام بالاتر از استاندردهای کشوری است و  به منظور اطمینان از سلامت و بهداشت آب، آزمایشگاه شرکت با بروزترین تجهیزات آزمایشگاهی آزمایش‌های لازم را انجام داده تا آب سالم و بهداشتی در دسترس شهروندان قرار گیرد و همچنین آب استان به صورت مستمر از طریق مرکز بهداشت نیز نمونه‌گیری می‌شود .

اصلاح شبکه‌های فرسوده هزینه‌بر است

  بیرنوندی با بیان اینکه هرساله براساس برنامه و اعتبارات نسبت به اصلاح شبکه‌های فرسوده اقدام می‌شود، افزود: سال گذشته حدود 25 کیلومتر اصلاح شبکه صورت گرفته است و بازسازی شبکه‌های آب فرسوده پروژه عظیمی است و با توجه به وضعیت مالی شرکتهای آب و فاضلاب، دولت باید نسبت به تامین و تخصیص اعتبارات لازم توجه ویژه‌ای به بخش آب و فاضلاب داشته باشد.

در صورت دیدن شکستگی با 122 تماس بگیرید؟

مدیر عامل آبفای استان علت تاخیر در رفع برخی شکستگی‌ها را حجم بالای شکستگی‌ها به خصوص در فصل سرما و نیز طولانی شدن روند استعلام شهرداری‌ها اعلام کرد و از شهروندان خواست تا با مشاهده هرگونه شکستگی و بروز مشکل و اختلال در سطح شبکه توزیع آب شرب موضوع را از طریق سامانه ۱۲۲ به ادارات آب و فاضلاب محل سکونت خود اطلاع دهند تا به این مشکل در اسرع وقت رسیدگی شود .

مشکلی به نام  تامین آب حاشیه‌نشین‌های بدون پروانه ساختمانی

  بیرنوندی درباره تامین آب مناطق حاشیه‌ای  شهر ایلام اظهار کرد: تامین  آب این مناطق مشکلات عدیده ای دارد که بعضا خود قانوان‌گذار این اجازه را به ما نمی‌دهد که به این مناطق آبرسانی داشته باشیم زیرا ما براساس قانون به مناطقی تعهد خدمات‌دهی داریم که دارای پروانه ساختمانی باشند اما در عین حال شرکت آب در حد توان برای حل مشکلات این گونه مناطق تلاش کرده است.

تصفیه خانه ایوان به زودی افتتاح می‌شود

مدیر عامل آبفای استان در بحث فاضلاب گفت: هم‌اکنون شش تصفیه خانه فاضلاب در استان ایلام در شهرهای ایلام،دهلران، دره شهر، مهران و سرابله در مدار بهره‌برداری است و تصفیه خانه ایوان نیز در آینده نزدیک وارد مدار بهره برداری خواهد شد  که با  بهره برداری از آن حدود 60 درصد از جمعیت استان تحت پوشش خدمات دفع بهداشتی فاضلاب قرار خواهند گرفت که 43 درصد از متوسط کشوری بیشتر است .

91 درصد شهروندان قبوض خود را غیرحضوری پرداخت می‌کنند

بیرنوندی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 22 مورد خدمات آب و فاضلاب شهری به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده که این امر رضایت‌مندی مشترکین را در پی داشته است و  91 درصد قبوض شهری به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.

وی از تشدید مجازات‌های بازدارنده برای استفاده‌کنندگان غیر مجاز از آب شرب خبر داد و  تاکید کرد: در این زمینه مجلس مجازات‌های سنگینی برای استفاده غیرمجاز از آب وضع کرده است.

انتهای پیام 


نظر خود را ثبت کنید